Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Britta Hammarström - 12 februari 2009 17:35

Beleive it or not, men den här julkaktusen är närmare 75 bast!

Fanns i Peters föräldrahem innan han fanns och han föddes -39.

Den jobbar på - tappar en och annan gren ibland och ser lite ämmelig ut ibland.

Så planterar jag om den, talar vänligt till den  - men högt och tydligt, den hör nog inte så bra längre :0), skvätter på näring lite oftare och så sträcker den upp sig, det kommer nya blad och den blommar snällt varje december - får lite spunk så här i februari och sprätter iväg några blommor till, men inte lika mycket som i dec.


 Jag håller på med någon slags "punktvis vårstädning". Torkar tavelramar här, ovanpå svåråtkomligt skåp där, golvlister lite överallt.

Stod och tittade på den här förstoringen, den hänger ovanför min säng.


Fick den av barnen då jag fyllde 50. De hade avtalat möte med Ekerös (åtminstone lokalt) välkände naturfotograf Kenneth Bengtsson, träffade honom i Ekebyhovsparken och han tog det här kortet, som alltså förstorades upp kolossalt och ramades in.

Så här såg vårt hundbestånd ut 1992.

Bettan håller goldentikarna Rakel och gamla Honey, Rakel var då 4 år och Honey 12. Janne håller Bettans västgöte Anton, som bör ha varit 10 och så Bettans collietik Märta, född -89.





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards