Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Britta Hammarström - 8 februari 2009 16:48

...halt är det överallt.

Hela tomten är isbelagd (igen) och när jag åkte till Skytteholms golfbana på förmiddagen svalde jag ett par gånger, då jag körde den sista kilometern. Blankis! Och inte ett korn sand.

Fick hålla mig i bilen när vi stannat och jag skulle ta ut hundarna.

Höll försiktigtvis i dem och tog ut en och en - hade di bara hoppat ut hade dom åkt på nosen direkt.

På golfbanan var det hyfsat, men blött.


Tog det mycket lugnt på blankisvägen när vi åkte därifrån.

Undrade lite om vi skulle klara en lång , men inte så brant uppförsbacke. Gick bra, jag höll mig i kanten så att åtminstone två däck fick en aning fäste.

På eftermiddagen skulle vi träffas och träna på Stockholms södra BK, ute i Ågesta. Jo, mors du!

Hela området - infartsväg, parkering och planer - var som en mycket väl spolad isanläggning.

Fanns inte en möjlighet att ta ett steg där utan att åka omkull.

Fick bli en promenad på ett vindpinat fält i närheten och så lite fika vid bilarna.

Voffo måste det vara på detta viset?


En hälsning kom från Routa i Åbo. Allt är bara bra, Routa och matte Sabrina har börjat en valpkurs, mtte berättar stolt att Routa sköter sig fint.

så här ser den  lille Karl Lejonhjärta ut i dag.


Även från Skrållan har det kommit info och där tuffar allt på hur bra som helst. Ylva skall skicka kort på Skrållan och goldenflickan Jenny.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards