Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Mer bläääh-väder, regn, halka, blygrå himmel...

Av Britta Hammarström - 25 januari 2009 22:01

...vad är detta för vinter?

Jag fyller 67 om några månader och inte fanken kan jag erinra mig att vi haft sådana här vintrar tidigare - de började för 5-6 år sedan.

Visst har vissa vintrar varit  lite snöfattigare än andra - men inte totalt utan snö!Och många år har man stönat för att kylan varit svår vecka efter vecka - 15 - 20 minusgrader och snö så in i vassen!

Det här är bara vidrigt!Nåja, vädret är en av de saker jag/man/människan inte kan påverka så mycket - jo visst!

Vi påverkar genom våra äckliga utsläpp och dessa förorsakar i sin tur (bl a )  både smältning av poliserna och vädret i ett flertal länder.


Eftermiddagen tillbringades på Vaxholm BK, där fanns diverse colliefolk och så  Bettan och Olles (och min ) kompis Tiina Nyberg med make Charlie (Tiina var en uppskattad instruktör på SKV:S träningsläger sommaren 2008)Tiina och Charlies dotter Marie fungerar ofta (med den äran !!) som handler åt Bettan och Olles hundar.

Några sheltieägare var också där. Charlies syster och svåger och systerns kompis - som alla var väldigt intagna av lilla Skrållan och Gabriella ,skulle åka hem och tala med familjen samt kolla upp min hemsida och blogg - du är så välkommen Gabriella :0)

Vi får se vad familjen säger..


Här är några av de två senaste dagarnas kort:


Alex tyckte att syrran åt på tok för långsamt



 Fyra på en fäll


 Ja ja! Bitte kan leka med sin snorunge - jag tänker inte delta, fast egentligen skulle jag nog vilja....skall fundera på saken...


" Människan är inte klok!  Styra ut mig på detta viset!!!"

Men visst är hon söt :0) Det " fådda "täcket kommer från Mias colliefröken Iris, som vuxit ut detsamma. Matte Mia har sytt. Med några smärre justeringar passade det bra till Skrållan. Endast att bäras om man måste ligga i bilen ett tag. Så här långt kan jag sträcka mig när det gäller att sätta på hundar kläder - för att hålla sig varma i bilen - all övrig påklädning av hundar är en styggelse tycker mandrom.


 
 
Ingen bild

Mia

26 januari 2009 11:00

Hej Britta vill bara skicka en hälsning från Tandådalen -3 grader ca 50 cm snö och rena hundar. En liten fundering var är bilderna, kan inte hitta dem.

 
Ingen bild

Britta

26 januari 2009 15:36

Blev upptagen av annat i går afse, så bilderna kom inte in i bloggen förrän i morse :0)
Här är underbart grått töcken, lera till knäna och här och där livsfarliga isfläckar -hur härligt som helst :0)

 
Ingen bild

Gunvor

27 januari 2009 19:21

Hej Britta
Vi har samma slags härliga väder här. Mycket städa blir det.
Vilka stora kompisar dina valpar fått. Jag kollar på den finska bloggen ibland, men förstår inte ett ord. Har du lyckats översätta något?
Någon uppfattning om storleksskillnader verkar småttingarna inte ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards