Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Britta Hammarström - 11 januari 2009 20:25

Allt väl med Routa! (Tidigare känd som Karl).

Tack för kommentar Oili!

Jag har också fått ett trevligt mail som berättade om Routas båtresa, vilken avlöpte väl.

Hemma i lägenheten hade han undersökt sitt nya hem noga, sovit på sin himmelsblåa filt och  just vaknat när Sabrina skrev mailet.

Så fint att höra att Oili gett Sabrina adressen till en annan ägare av västgötaspetsvalp (född i september) i Åbo och även tar med Sabrina och Iiro bland sina egna valpägare, till deras träffar o s v - stort tack för det!


Här hemma sov vi till kl 06 i morse - alla tre hundarna i samma säng!

Var uppe en dryg timme, sedan sov vi alla till kl 09 - så skönt!

Jag tog bort grinden till vardagsrummet i går kväll, Skrållan får nu vara överallt i nedervåningen. Stina gav henne en liten, mycket modest hutning i går kväll, Skrållan sa ett litet pip och så var det inget mer.

Nu närmar sig Stina Skrållan mer och mer , byter inte rum när hon kommer in, de har t o m legat en stund alla tre på samma fäll i köket.

Stina tar nog "närkontakt" ganska snart.


Åkte till klubben på eftermiddagen. Colliegruppen hade träning. Träffade min fin-flicka Hippie, som blev mycket glad!

Skrållan snusade runt i stugan och pratade lite med folket, men var så himla trött efter dagens två promenader (där hon "åkt jacka" med avbrott för springstunder), bilturen till klubben och undersökande av klubbstugan att hon somnade gott i (flat-ägare) Anna-Lenas famn, medan jag tog Bitte, Stina och Hippie på en sväng på golfbanan.

Hippie sprang med brudarna, vände tillbaka till mig och sa "HEJ matte", sprang igen, tillbaka till mig, sprang igen, tillbaka till mig...

Lilla gumman, du har det kanonbra där du är, men så roligt det blir när du kommer hem igen.


Jiihaa! I morgon kommer diskmaskinsreparatören!






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards