Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Britta Hammarström - 6 januari 2009 14:10

Precis som Mia skriver om i sin kommentar om valpar i sängen - precis så var det här hemma.

När första goldentiken kom 1980, så åkte hon ju tämligen omedelbart upp i min säng på nätterna.

Peter ville inte ha henne i sin säng - nej, nej.

Hur mycket gullande  med Honey som helst annars, men inte i sängen.


Det kom en golden till, upp i min säng bums.

Flickorna lärde sig att stå med tassarna preciiis på kanten till husses madrass och så kunde man pussa honom utan att vara i hans säng.

Katt hade vi också, och Bettan hade en västgöte, men han låg mest i hennes säng.


Bettan och Anton flyttade så småningom till eget hem.

Katten och goldenflickorna samsades gott i min säng.

När vi hade en golden, en västgöte och katt hände följande en morgon (jag tror att jag berättat det förut).

Jag låg och läste tidningen i sängen, med Honey på ena armen, Anton på den andra och katten på magen.

Peter stod vid fotänden av sängen, tittade på oss, log och sa "om du vill, kan jag gå ner och hämta upp akvariet åt dig också" :0)


När vi hade två golden och min egen första västgöte (Clara) började det bli tämligen trångt i min säng.

Då hände det sig att en halv golden eller så kunde liksom halka över i husses säng.

Clara klev helt sonika över och la sig vid hans fötter  och sedan var det klart med det.

Goldentikarna lämnade oss så småningom och då kom Stina.

Clara och Stina låg precis lika mycket i min som i husses säng.

Och så kom Bitte - aldrig något snack - de låg huller om bladder alla tre i båda sängarna.

Som sagt - saker kan ändra sig :0)


Rekommenderar ett besök på "Hilma och Sonys blogg" - vilka bilder :0)


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards