Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Britta Hammarström - 23 januari 2009 21:19

D v s i morgon förmiddag blir det exit Alex! Då kommer matte, husse + morfar Valle och morbror Ruben och hämtar hem den lille gossen.

Vilken charmör han är! Stackars Skrållan kommer helt i bakvatten när vi träffar folk. Hon försöker trippa fram och hälsa, men Alex bara vräker sig fram, den präktiga stubbsvansen vispar och han är bara en enda stor sol "HEJ- JAG ÄR HÄR NU"!

Efter kommer Skrållan "jo, hrm, hallå, jag är också här och vill gärna hälsa"!


Här är morgonpromenaden. Mamma Bitte och hennes telningar springer och leker - mormor Stina promenerar...


Här har dragkamp utbrutit när vi kommit hem från promenixen


Och så överlät Bitte dragkampen till barnen.


Veterinärbesöket avlöpte utan besvär, skönt att ha dem vaccinerade.

Båda gjorde stor succe hos en "dame" som hjälpte veterinär Mikael - särskilt Skrållan var poppis......

Månntro......


Efter veterinären åkte vi till klubben (som ligger på vägen hem) och vem träffar jag där? Jo, mitt mellanbarnbarn Lisa :0)

Lisa var där med två kompisar, en av dem, Linda, har en mamma som är aktiv tävlande och som var där och tränade. Alla tre tjejerna skulle sova över hos Linda.


Nu har småfolket ätit kvällsmat och varit ute, jag har titta på "på spåret" och skall väl dona lite och släppa ut alla en gång till innan vi drar oss mot sängen.

Och i morgon blir det alltså - hej då min lille gull-Alex och välkommen hem min fina Hippie!


Har hänsynslöst stulit dessa tänkvärda ord från  alltid lika roliga och läsvärda
"Lena,Ymer och Gusten"-s blogg.

Hantera alla stressig situationer som en hund.

Om du inte kan äta det eller leka med det,

bara kissa på det och gå din väg.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards