Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Britta Hammarström - 15 januari 2009 18:59

..och skuttade glatt in på tomten.

Bitte lärde honom mores ett tag och så var leken i full gång.

Matte Birgitta och husse Kjell-Olof tittade på en stund, insåg att Alex var rätt obekymrad över miljöbytet och drog vidare för att avlämna Valle och Ruben i Färentuna.


Ruben vräkte i sig sin middag, mina vänner hade fått käk precis innan han kom och sedan lektes det ute ett tag igen.

Tog in småttingarna efter ett tag, Alex gjorde då en liten felbedömning och hoppade på mormor......

Blev avsnäst ochfor gallskrikande in under köksbordet - lilla gubben - men det tog inte en minut så var han i full gång med syrran igen.


Skrållan på Alex och Alex på mamma...

När de rejsat runt i hela nedervåningen ett tag satte jag upp grindarna in till vardagsrummet, Bitte och Stina fick vara i vardags- och matrum och småfolket i kök, hall och mitt sovrum. De lugnade ner sig efter ett tag, det älskade fårskinnet fick sig en omgång och sedan drog de sig till fällen på köksgolvet och tuppade av.






Just nu brottas de bakom min stol vid datorn, får ta en under vardera armen när vi går upp- och nerför trappan. Den är ju öppen och de kan faktiskt trilla  ner mellan stegen, lite tidigt också att gå i så lång trappa. Grind för trappan.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards