Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Britta Hammarström - 13 januari 2009 18:49

Skrållan är en stor flicka nu!

Går duktig med på promenader i lagom takt, men får åka på armen ibland.

I dag gick vi på golfbanan vid klubben, inte kallt men huvva så det blåste. Hade med en frottéhandduk som jag virade in Skrållan i när jag bar henne.



Hon är allt bra fin - tycker hennes gammelmatte....


Tack för kommentar Marianne.

Ont i ljumsken och Nadia med ond tass - låter inte bra! Vi hoppas på snar bättring för er båda två.

Så det var därför ni inte var med i söndags? Vi kanske ses vid nästa tillfälle.



Av Britta Hammarström - 13 januari 2009 10:45

Morgonpromenad, den s k "lilla rundan", tar bara cirkus en kvart.

Skrållan skuttar med, har lärt sig att äta hagtornsbär, kollar vad morsan och mormor gör, sniffar, undersöker.

Har mycket bra koll på var vi är, ibland står hon kvar och nosar när vi går framåt, men kommer som en liten torped när hon märker att vi fortsätter - bra! Det är hon som skall lära sig hålla koll på oss, inte tvärtom :0)

(Fast det gör jag ju ändå förståss)


Skrållan är jätteduktig med att göra vad hon skall utomhus, en liten olycka inne hittills och det var naturligtvis mitt fel som väntade lite för länge med att ta ut henne.

På promenade försökte jag ta lite bilder med telefonen men de blev bara blaj, den enda som var någorlunda var denna, på rådjuren som uppmärksamt följde vår promenad, men inte flyttade dom sig inte :)


Hemma igen, efter tvätt av lillan i diskhon, mycket bekvämt :) och duschning av Bitte och Stina på baksidan, med ty åtföljande torkning, var det dags för mitt förmiddagskaffe.

Alla tre vännerna parkerade sig på fällen bredvid köksbordet.

Stina kan nu t o m sitta på samma fäll, men tänker inte titta på snorungen!


Ja, okej då, jag kan väl ligga här också, men jag vänder allt bort huvudet lite....


Pratade med routas matte Sabrina i går. Allt går fint, Routa är en så modig liten kille säger matte, och sköter sig galant.

Jag frågade vad husse Iiro tycker om honom - matte svarade "he is in love with him" - det är rätt ! Så skall det vara :0)


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards