Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Britta Hammarström - 12 mars 2008 21:55

Ut med vännerna å morgonkvisten. På huvudet i bilen, dammsuga, våttorka, plocka ur Elis barnstol samt min låda med träningsprylar.

In med 6 grindar plus de två canvasburarna - resten av packningen breder ännu  ut sig i matrummet.Varför 6 grindar när jag har burarna?

Jo! Bor man i en stuga på en campingplats, brukar det nästan alltid bli lite varmt i stugan och även om det inte blir det...Helt suveränt att sätta upp dessa 6 hopsatta grindar runt stugans dörr, oftast finns det en veranda och kanske lite gräs utanför. Man riggar grindarna så att vännerna kan ligga på verandan alternativt på gräset - hur det behagas - och mandrom behöver inte hålla argusögat på dem för att hindra de tre musketöserna från att glatt heja på och inleda konversationer med by-passers.Vill någon hälsa på dem  (vilket väldigt ofta händer...) så kan det ske under ordnade former och utan okontrollerat  hopp och fläng.


Snabbsugning av undervåningen och ännu lättare av överditot - var rätt nyligen gjort, men känns ändå bra (som jag tjatat om tidigare) att komma hem till fräscht hus.Till skogen med vännerna (här mindes jag plötsligt en urgammal engelsk...ja, skall vi kalla det ordlek.... kommer sist i bloggen ),handlade förtäring till villaägarföreningens årsmöte  som bryter ut i morgon afton - jag är "sekretär" och då icke närvarande, måste bidra med något :0)


16.30 till klubben, promenad med alla tre på golfbanan - vojne! De mystiska skyltarna är avklädda!!! Har varit iklädda sopsäckar sedan i höstas - nu kommer det snart att golfas på banan...Tog med Stina och Bitte ner på plan och gjorde lite lattjolajbansgrejor med dem.

Så började Kenth Svartbergs kurs, vi startade inne i klubbstugan. Han är bara helt suverän denne gosse :0)

Känner av - håller lagom tempo - ger utrymme för delaktighet  - lite humor - stort kunnande (med spets).

8 personer med hund skulle "performa" på plan, resten var åhörare - vi var väl totalt ca 14 pers.Vilket jävla väder!!! Det strilregnade (inte ös- men envist, obehagligt, kallt strilregn) hela tiden!!!


Jag åkte faktiskt hem vid 21-tiden, behövde komma hem och packa, få lite mat i mig och BLI VARM! Mina leder protesterade redan efter någon timme i småblåst, strilregn och ca +5 grader.... När jag åkte hem var det fortfarande 2 hundar kvar - kände det trist att inte höra vad Kenth hade att säga om dessa hundar med vidhängande mattar (inte en enda kille var med på kursen, bara brudar - är vi förvånade....), men enough is enough!


Och vi har en träff till med Kenth - nästa onsdag.

Jag fick på tafsen :0) när jag gick med Hippie. Vad jag ville , var att Kenth skulle titta på mina starter och början på fritt följ. Det är i princip 10 år sedan jag tränade/tävlade med stor hund, helt annan teknik med götarna!Detta var ett gyllene tillfälle att få korrigering av en skarpögd man, innanjag gör en massa dumheter med Hippie.

Några saker gjorde jag väl rätt  - men mycket fel också :0) Nu talar vi 10-dels sekunder, decimeterhållning av arm eller hand - koll av vilken attityd hunden har - timing, timing, timing!!!!

Lärde mig jättemycket på de 15 minuter jag hade till förfogande - varje ekipage fick en kvarts intensivträning (i regn och blåst, men det funkade ).


I morgon bitti - skogspromenad (ordentlig), hem, bada Hippie och föna henne, klippa klor på alla tre. Lasta ut det sista i bilen,äta lätt lunch, släppa ut vännerna en kortis - och så bär det iväg till Jönköping - delmål!

Malmö lörag-söndag, Sova i Jönköping, söndag - måndag - vidare hemåt.                                     
            


 Så - kära bloggvänner - nix mer kommer att bli skrivet i Oxbergsbloggen förrän måndag kväll.....Have a nice weekend!


Här kommer den engelska ramsan...soooorry....

"To the woods, to the woods"!!

No, no -  no no!!

My mother would not like it"!

"Your mother has liked it"!

"To the woods, to the woods"!

"No, no - no no - I´ll  tell the the vicar"!

" I am the vicar"!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards