Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Britta Hammarström - 8 mars 2008 15:17

Det får bli ny bakgrundsbild på bloggen.

Västgötadamerna tar över för mycket - ett inte helt ovanligt drag hos dessa damer  och deras rasfränder :0)

Sorry brudar, ni är jättesöta - men nu byter vi bild.


Av Britta Hammarström - 8 mars 2008 10:43

I dag har jag 5 vovvar här hemma. Bettan och Olle är ute på "förrättningar" och det räcker bra att ha med sig 3 riesensnuffslar, så morsan ombads vara doggysitter för collie Gamma och gammelgöten Acke över dagen.


Promenad med 5 hundar.....hmmmm...det får bli Skytteholms golfbana.

Tanke och handling voro ett, drog till golfbanan vid 9.30-tiden för att få vara ensam. Acke och Gamma i baksätet (väl inklätt med påslakan) och Flickorna Fröjd bak i buren.

Framme. Koll! Span! Fritt fram!

Släppte ut allihop och de myllrade iväg  - "här luktar det intressant...nej, kom och kolla här, har DOM varit här...."


Sen´började rejset :0)

Fullt ös!


Du kan inte taaaa mig....


Kom Gamma, vi jagar småbrudarna!


Spring Bitte, spring!!! Dom skall inte vinna!


Hörru, så dom håller på, jag går här med dig jag...

Bli omkullsprungen av dom där, nej tack....


När vi närmade oss bilen igen såg jag att en annan "hundbil" stannat bakom min och ut myllrade ett gäng småvovvar som tofflade iväg över banan.

Jag kopplade alla fem de sista 50 metrarna och tänkte - "tack och lov att jag inte behöver gå med dom så här hela tiden - vilken dötrist promenad det skulle vara".

Som sagt, man är ju ingen mästerfotograf precis, en sådan skulle aldrig ha fått med kamerafodralet i bild :0)


Nu ligger alla fem utspillda och snusar förnöjt och jag kan ägna mig åt bloggeri och att avsluta Rapportören nr 1/2008, MBK:s blaska.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards