Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Britta Hammarström - 7 mars 2008 19:29

Kände för att ändra bakgrunden på bloggsidan. Letade lämplig bild och hittade en av de fina bilder som Ebba Svanholm tog, när mandrom deltog  med intervju  (genomförd av Ebba, som snart efteråt slutade på denna redaktion) och bilder i Härliga Hund - ärligen vänner, hade jag hellre sett en fortsättning på Bra Hund (där jag, Clara och Acke Ackspett också deltog med intervju) - den blaskan gillade jag bättre....

Ebba lät mig generöst använda de bilder hon tog, precis som jag ville - jag har en del på min hemsida bl a.

Jag är jättetacksam för detta, Ebba tog kanonbilder och oftast är yrkesfotografer väldigt rädda om sina bilder och vill ha betalt för publicering - vilket är fullt förståeligt , det är deras levebröd!

Sänder än en gång tack till Ebba, dels för trevlig intervjueftermiddag och dels för de fina bilderna :0)

På bakgrundsbilden ses Bitte, Stina och min väldigt speciella väninna, Grålötens Clara Cluck - SLCH, SUCH, Tjänstehund BEV,uppflyttad till lägreklass sök, tävlade öppenklass viltspår - DET var en kanondam :0)





Av Britta Hammarström - 7 mars 2008 15:03

Kinderna brinner efter 4 timmar i skogen. Solen var på bästa humör, vindguden Eol låg och sov, kav lugnt!

Vi var i Nyckelbyskogen, fick vara helt ifred, inte en näsa syntes till. Jo, två personer promenerade längs körvägen när vi satt och fikade, det var allt.


I dag var det glada gossars dag. Vi var helt säkra på att Lobo och Mulle hade snackat ihop sig före söket och kommit överens om att i dag skulle det flamsas :0)

Herregud så dom for runt - visst jobbade dom, men det var rätt mycket extra flängande och "HEJ! Sitter DU här - PUSS på dig". Ajsan pojkar, gulligt men obra.

Till slut lyckades deras mattar styra upp dom, men det krävdes bestämda tag. Men - 100ggr hellre hundar som är så glada, än hundar som gärna nyper en i armen eller inte har riktigt trevlig blick när di kommer.


Här kommer Lobo och visar matte var han hittat den stackars vilsegångna människan. Och han lyckas ha alla fyra tassarna i marken.....


Birgittas flatfröken Nadja var jätteduktig, for som den fasanmissil hon är och hämtade rullen och så blixtsnabbt tillbaka till matte.



Här har Azlan hittat mig och skallmarkerar för fullt. Azlan var duktig pojke och skötte sig fint.



Snacka om rivstart! Mulle får äntligen ge sig iväg.


Och här är det markeringsövning med Hippie - hon skäller bra, fast det inte syns:0) Fast tittar man noga på hennes mungipor så syns det att hon just glappat.


Jaha, det var det!

Nu återstår två hundar, Bitte och Stina - vad göra vi nu med dem?

Efter söket gick  jag en promenad med hundarna så att de fick rusa och nosa av sig - särskilt småråttorna som suttit i bilen. Vi var ute en halvtimme också innan söket drog igång.

Jag skall låta Stina göra lite roligt uppletande och Bitte skall få apportera spårpinnar - utan spår.

Bara lägga spårapporter på ett område, låta henne apportera in en i taget, använda klickern och belöna så fort hon tar en pinne - och så får hon komma in med den och får belöning. För att "höja värdet" på spårapporterna.


Sedan är det väl dags för middag....



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards