Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Britta Hammarström - 9 mars 2008 12:15

Har brottats med bloggsajten en bra stund nu.

Nu sparar jag det här o ch ser om spunkanfallet har gått över...

 Nja....

Väldigt konstigt uppför sig hela bloggeriet...

Undrar om di håller på och grejar i roten på den så att säga...


I morse kunde man hålla sig för skratt när man drog upp persiennerna och tittade ut - riktigt rejält sk-tväder är det! Ösregn och snålblåst.

Men, på med kläder och stövlar och iväg till golfbanan med vännerna. Golfbanan är nämligen det ställe där dom blir minst geggiga, mest bara blöta.

Jag medförde t o m paraflax, det är inte ofta jag använder slikt, men i dag kändes det befogat. Det blåste så pass att flaxet vände sig ut och in ett par gånger.

Vi stretade iväg över banan, i spendid isolation.

Och visst katten hittar jag fortfarande bollar - fickorna putade av bollar när vi återvände till bilen. Nu är jag säkert uppe i ca 400 hittade bollar - och jag är inte den enda som plockar !

Om vi betänker att en liten boll betingar ett värde (vid inköp) av 30-50 spänn...

Vi tar ett snitt på 40 spänn x 400 bollar =16.000:-  !!!!!

Det sägs att klubbarna köper tillbaka bollar för 3:- . Det blir alltså 1.200:- för 400 bollar. Jaaa, några tävlingsavgifter blir det ju, eller ett antal stugnätter, eller hundkäk, eller roliga saker till vännerna... :0)

Och vad gör finansgeniet Britta? Jo hon ger bollarna till grabbarna på macken och får några gratistvättar till bilen! Hmmm....

Måste nog omvärdera detta och se det som en affärside´till nästa bollplockarsäsong:0)


På återvägen över banan såg jag ett svanpar som elegant svepte ner i en av de små sjöarna. Gick dit och fumlade upp telefonen - jag tyckte att jag var jättenära - dom vita fläckarna är alltså svanar :0)


Fortsatt ösregn.

Nu tar jag itu med DN:s söndagskryss - såg glädjande knepigt ut - det får inte vara "fyllai"-korsord, det måste vara ordentlig hjärnmassage.

Sedan blir det födelsedagsfika hos Bettan. Jag grattade henne visserligen på själva dagen, men Janne, Pernilla och barnen kommer i dag och då hänger jag på.

Jö,jö!








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards