Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Britta Hammarström - 5 mars 2008 20:16

Gjorde en liten sanering och mycket lätt schamponering av götarna för en stund sedan.

Som vanligt flyttade en hel del av hemmets textilier och även lättare möbler på sig efter det :0)

 

 Här kör en frustande Bitte runt på näsan i min - sekunderna innan, bäddade - säng..



 Och här hämtar Stina andan lite, efter ett "soffrejs"...




Av Britta Hammarström - 5 mars 2008 17:58

...när man lägger spår på åkermark :0)

Det var faktiskt rätt fruset i marken på de två fält som jag la spår på i dag, men solen jobbade för högtryck och hade lyckats värma upp ytan när jag gick de två spåren.

Bittes gick väl rätt ok, åtminstone för Bitte, men jag hade präktiga extrasulor av lera när vi gått klart.

Ingen idé att gegga av stövlarna - på med Hippies sele och lina och så på nästa spår. Hippie hade ankfötter och jag - jag lovar - jag var minst 1dm högre över havet än normalt när spåret var gånget :0)

Lerade av Hippies fötter så gott det gick, hon verkade helt oberörd av extravikten  - tog fram Morakniven ur handskfacket och skalade av mina stövlar några kilo, så att jag kunde sätta fötterna i bilen.

Åkte sedan till klubben och använde den stora baljan som står under en stupränna, som tass- och stöveltvätt - blev väl någorlunda ok.

Efter en kort vända på golfbanan var mina och Hippies fötter nästan som vanligt.

Många på klubben i dag! Vi var säkert 10 personer runt fikabordet - kul!

Tränade framförgående med Hippie och Bitte - medelst marschallhållare :0)

Fungerar utmärkt! Om någon vill veta hur, så fråga på bara :0)  Stina fick göra lite av varje, glad som en lärka och energiskt vickande på sin stump - hon vickar upp och ner på den, inte från sida till sida.




I morgon blir en vemodig och sorgsen dag - begravning. Men med tanke på den person som lämnat oss, tror jag att det blir en ljus begravning med mycket vacker musik.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards