Alla inlägg den 1 juni 2007

Av Britta Hammarström - 1 juni 2007 17:29

I går var jag på teater! I Färentunaskolan!

Ensemblen gav "Narnia".

Lisa, mitt mellanbarnbarn (10 år) var lejonet Azlan (näst längst till höger på bilden).

Barnen jobbade på jätteduktigt - visserligen hördes det väl inte alltid så bra vad som sas, tekniken att vända sig mot publiken när man pratar, var väl inte helt fulländad, om vi säger så :0) - men oj, så kul dom hade och historien hängde ihop bra.

Rampfebern var påtaglig hos alla innan det började, Lisa var knappt talbar, feberröda kinder och glansiga ögon, rusade ut och in i "sminklogen" ("lilla förrådet "bredvid skolans matsal, där dramat utspelades).


Allt avlöpte väl och ensemblen blev inropad flera gånger - väldigt roligt att så många barn är intresserade och verkligen vågar uppträda inför publik!

(Säger den som i flera år gick på teaterskola i sin ungdom, men ändå fick kalla fötter och inte vågade ge sig ut "på riktigt")


I dag - dags för Lisas nästa framträdande - sjunga rocklåt (på engelska) solo på Färingsö hembygdsgårds utomhusscen (Färentunafestivalen går av stapeln denna helg). Inte bara Lisa förstås, en hel radda unga förmågor, sjöng, breakdansade m m - alla var verkligen jätteduktiga, ingen kom av sig eller sjöng falskt - fantastiskt bra!!!


Fråga mig inte vilken låt Lisa sjöng, bra svängig sak, men jag har inte en aning...... har aldrig hört den förut.

Mitt under Lisas framträdande ser jag Pernilla (min  svärdotter) bakom mig, febrilt letande efter minsta barnbarnet Eli (just fyllda 2) - då säger pappa Janne lugnt, "du, han är på scenen". Jodå, visst! Där står Eli med sitt äpple i handen och tittar, stum av beundran, upp på sin syster :0) Han gjorde ingenting, sa ingenting, bara tittade. Lisa kom inte av sig med en enda ton (stolt och imponerad farmor!!!) utan fortsatte bara att sjunga, med en hand klappande Eli på huvudet.


Då upptäckte Eli att det var musik! Och började knäande dansa stillsamt runt Lisa - jubel i publiken! När Eli dansat färdigt, kollade han utrustningen på scenen - då passade hans mamma på att hastigt förpassa honom därifrån så att Lisa fick göra sina steg och avsluta sin sång utan Elis - visserligen väldigt fridsamma, men ändå helt oplanerade - medverkan.


"Middediddediddagsdags"! Vem sjunger så? Jo Snobben, med sin matskål på huvudet :0)








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards