Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Britta Hammarström - 6 juni 2007 23:09

Nationaldagen genomlevdes  i min familj och bland närboende i lugn och ro. Läste i bladet om att det i dag berfarades våldsamheter och kravaller i samband med diverse demonstrationer av oliktänkande - märkligt! Skulle inte denna dag i stället var en förenande dag? Varför välja denna dag till att söka bråk, slagsmål - i allmänhet våldsamheter? Man undrar - är detta ett tillfälle att - precis som vid fotbollsmatcher, lösgöra uppdämda aggressioner, "legitimt" (nåja) utöva våld, misshandla utan urskiljning etc etc.....

Det känns så otroligt FEL!!!!


Men jag kanske bara är en gamma mossig, ignorant tant, som tror  och hoppas att samhället skall kunna fungera utan ett övermått av våld, missbruk, misshandel, "beskyddarverksamhet",trafficing,  pedofili, etc , etc....


Det kanske inte var så fel när granntanten/farbrorn,i min barndom reagerade på allsköns fuffens och "ligistfasoner" (d v s att spela hartsfiol på grannnens fönster  eller palla äpplen.... ligistfasoner ..herregud om dessa tanter/farbröder levt i dag....)


Mandrom är definitivt ingen vän av aga - har själv fått alldeles för mycket av den varan - det går utmärkt att leda sina barn in på "den smala vägen", utan att slå dem gula och blå!


Lovade mig själv vid ca 20 års ålder att aldrig slå mina barn, om jag skulle få några - jag fick två! Höll löftet, med undantag av en liten lätt dask i  baken, när man sa "nu, unge man/dam, är det dags att gå och lägga  sig"  - kan knappast kallas för aga...


Just plockat det sista från trädgårdsbordet - efter en väldigt trevlig grill-och glamm-afton med 4 goda vänner från min strita (Växthusvägen) , plus Bettan och Olle.

Nu är det dags att natta mig och vovvarna - hård dag i morgon - skall jobba

2 timmar!!!!


Tränade faktiskt alla tre hundarna tidigt  i morse, innan det blev för varmt, Hippie - stå och springa fint i ring.  Bitte - lydnadsklass I-program. Stina -uppletande i högt gräs.


I morgon blir det klubben och mer träning där - om det blir lika varmt, förmodligen ganska sen träning.



















Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards