Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Britta Hammarström - 18 februari 2010 22:20

Det måste vara ett vårtecken - myrorna har flyttat in i Anna-Lenas kök!

Eller.....

Är det ett tecken på att myrorna har fått hemligt budskap om att det kommer aldrig att bli vår mer, vintern kommer att vara för evigt - vi går mot ny istid - och det fort!

Och nu ser dom till att få det varmt om alla fötterna.

Se upp Anna-Lena! Snart har du värsta myrstacken på diskbänken  

Nä, nu skall vi inte vara såna´- klart det blir vår....visst blir det vår...säg....  


Besök hos tandläkaren i morse - jemine så slapp man har blivit! Satte muttrande väckarklockan på 07 30 i går kväll "ska man behöva gå upp så tidigt"....

Tandisbesöket var 09 15 - man måste ju hinna upp, duscha, borsta tänderna, käka frukost, glutta lite i DN, borsta tänderna....

Vännerna hade ju varit ute tidigt som vanligt och käkat sin frukost, nu blev det bara lite utsläpp i trädgården igen.

Jag visste att tandisbesöket inte skulle bli långvarigt. Min dentist finns alldeles intill Ekerö centrum, 5 min. med bilen.


Och mycket riktigt - röntgenbilder togs, min trivsamme och duktige tandläkare kollade bilderna, rotade runt lite, blev nöjd - ingen åtgärd förutom lite puts.

770 spänn  för 15 minuter - juste timpenning   - men -det är han värd.


Dagen har i övrigt förflutit med diverse promenader, lite träning, med mycket skoj och godis - och kl 18 30 styrelsemöte med med villaägarföreningen .

Denna gång på "lokal" - d v s en liten restaurang/pizzeria vid Träkvista.

Förr var detta ett rätt sunkigt tillhåll, jag har nog inte varit där på de senaste 30 åren - men nu är det riktigt uppfräschat.

Jag beställde en pizza med fläskkött, ananas, banan och diverse grönsaker.

Tog en bit fläskkött - uuurrrk! Jag är inte särskilt petig, men det här köttet smakade

verkligen unket.

Petade bort allt köttet, resten av pizzan var helt ok - god och fräsch!

Löparen kom och frågade om maten smakade, jag sa som det var - köttet var inte bra, dom borde nog kolla resten också.

Erbjöds en ny pizza, men jag tyckte att eftersom resten var ok så....

köttet kunde jag klara mig utan.


Vi sammanträdde och så var det dags för betalning (jodå vi betalade själva)

Den lille löparen drog av 3:- för det skämda köttet - jag tyckte nog att det var lite i minsta laget.....

"Jamen jag erbjöd dig en ny pizza".....

Ok, jag var väl för mesig då - har väldigt svårt för det där att ställa till bråk och begära saker och ting! (förmodligen dumt...)

Löparen drog då av 20 spänn - ok! Talade också om att de kastat allt det fläskkött som var tillagat tidigare och hade fixat nytt (Jaha, så det var inte så himla mycket fel på mina smaklökar....)


Tänkte i mitt stilla sinne "hade jag haft det här plejset och en kund hade klagat på illasmakande kött i pizzan - och vid koll hade det visat sig att köttet faktiskt var dåligt - då hade jag bjussat kunden på pizzan".

Så - trots uppfräschning - så kommer jag nog inte att springa ner dörrarna på det här etablissemanget.....

Men å andra sidan - det gör jag inte på något annat heller.......















Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards