Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Britta Hammarström - 28 februari 2010 17:06

   ...mycket snö finns det på ett tak!

I synnerhet på min närmaste grannes tak....

D v s det fanns...

I morse låg alltihop på min tvättstugetrapp och garagegång.  Och grannen fick nästa grannes snömassor på sin garagegång.

Jag har hörnhus och slipper i alla fall dela med mig. Ja, det var bara att gå ut genom den andra dörren och sätta igång - tungt som bly var det    Så var det eländet avklarat, nu väntar jag bara på att norrsidan av mitt eget tak också skall dråsa ner på min garagegång.


Att gå på fältet är bara att glömma - finns inte en chans - man åker ner till knäna direkt! De upptrampade stigarna håller inte ett smack!

I dag har det blivit skogen, så även i går - hittade faktiskt gångbara stigar.


Den här lilla sötnosen har nu kommit hem till mina vänner.


Ber att få presentera portugisiska vattenhunden Sintra


Att det blev den här rasen beror på att det finns lite allergi hos vuxna barn och barnbarn, "portisarna" är en klart allergivänlig sort.

Lilla Sintra är väldigt trevlig, en glad och social liten dam, verkar väldigt balanserad.

I dag bad matte om en liten lektion i "koppelträning" - det fixade vi geschwindt. Med hjälp av pyttesmå bitar kokt kyckling gick lilla Sintra snart i koppel som om hon aldrig gjort annat.

I början blev det lite sitta på baken och streta emot, men när hon märkte att det inte gjorde något intryck på mig, medan däremot "gång framåt" resulterade i omedelbar utdelning av kycklingbit - så hajade hon sambandet snabbt.

Hon har också fått träffa Bitte, som sniffade över henne och muttrade lite lagom åt henne, Sintra tyckte att Bitte var en juste tant och började göra lekinviter - Bitte tittade högdraget på henne och sa "lilla vän, det där tar vi nästa gång vi ses, just nu håller jag på att sätta mig i respekt - haja!".

Vi låter Sintra träffa en tant i taget, tre på en gång blir nog lite mycket.

Om några veckor börjar hon i "skolan" på Mälarö BK.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards