Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Britta Hammarström - 19 februari 2010 18:43

..har det inte lätt nu, inga av de andra "uteliggardjuren" heller för den delen.
Försöker ge fåglarna lite blandad kost - frön, bröd, äpplen, margarin (tack för tipset Karin !) det mesta försvinner snabbt.
Äpplen verkar vara koltrastens favoritkäk - jag spetsar några äpplen på grenar i äppelträden (var annars...) och koltrastarna slänger sig över dem, päpplena är borta på mindre än en halvtimme.
Lidl hade 10 kg solrosfrön för 99 spänn, så nu finns det käk ett tag framöver.
Jaha, nu är vi där igen - försökte lägga in en bild, men blir bara utloggad - måste spara inlägget, logga ut och logga in igen. Har mailväxlat med "Bloggplatsen" om detta, fram och tillbaka, de säger att de jobbar på saken, men ännu har inget hänt. Märkligt fenomen, för det funkar oftast rätt hyfsat på morgnarna men inte senare under dagen.
Äppellunch

 
Och en liten blåmes som pickar på
  
Och så haver mandrom skottat.....
Liksom en större del av svenska befolkningen antar jag....
I dag slog plogsträngen alla rekord utanför min tomt   
Jag har en sån´där hög brevlåda, sån´som man kan låsa - plogsträngen var lika hög som brevlådan...
Eftersom mitt hus är det sista på denna sida, brukar det bli "värre" plogsträng utanför mitt hus än resten - men i dag......voj, voj....
Nåja, skam den som ger sig, det var bara att knega på - tar man det lugnt och låter den förnämliga snöskoveln göra det mesta jobbet, så fixar det sig.
Vid promenad i skogen vid Sandudden passade Hippie och Bitte på att parta på en bärs   
Burken var ny, låg ovanpå snön och  var ju tom, men kul att försöka sno från varandra en stund. Undrar vem som druckit ur innehållet - kan inte ha varit någon större njutning att dra i sig den i en snödriva   
  
Och bara Vancouver i afton - inget "På spåret"   
Nä, jag glor nog på "Morden i Midsumer".....

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards