Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Britta Hammarström - 12 februari 2010 21:38

I dag fick jag tre (3) fakturor från oljeleverantören   


En på 371.800 (!)

En på 21.559

En på 21.187

Ringde.

Mannen som svarade lyckades bara få fram "svälj" när jag berättade vad som kommit med posten. Jag undrade lite stillsamt om de inte skulle ta en titt på sitt faktureringssystem.....

Verkar ju inte helt vattentätt......

Verkar som om jag skall betala fakturan med den lägsta summan (ja, låg och låg....), men definitivt besked får jag på måndag - spänningen är oliiiidlig  

Efter att ha rullat sig i stoftet, sa killen i andra änden på tillefonen "jamen, det är ändå skönt att höra att du inte är arg och har humöret uppe" - "nej vet du, arg kan man inte bli av sånt här, men rätt full i skratt - fast jag kan tänka mig att du kan hålla dig för gapskratt"   


Full fart på rallylydnadsträningen i dag - titta bara !




Första gången vi är så många - vi la ut två rejäla banor och det tränades alldeles kolossalt.



Och Stina var lycklig   

Chico var där!!!!! Dansk-Svensk Gårdshund som gick samma kurs som vi i höstas.

Knallgullig pojke!  Stina är ju oftast rätt avmätt mot herrar, men Chico   honom bara älskar hon - och kärleken är besvarad.



              



Efter rallylydnaden for vi en bit längre ut på ön - till veterinär Mikael - dags för vaccination av alla tre damerna - turligt nog ligger de helt i fas.

Mikael berättade att parvo och valpsjuka nu gäller 2-3 år (tydligen inte längre 4) och vill man ha fullgott skydd mot kennelhosta (vilket det ju faktiskt inte blir ändå...), så skall de ha den vaccinationen varje år.Jag vaccinerar alltid varannat år - har nu noterat att kennelhostan skall fyllas på nästa år.

Jag vet att många hundägare säger "jag vill inte spruta in en massa gift i kroppen på dem" och väntar så länge som mäjligt, och ännu längre....

Men jag tycker inte att alternativet är särskilt mycket att stå efter - jag vaccinerar - med tanke på hur pass mycket mina hundar är ute och rör på sig och vistas i miljöer där många andra hundar finns (även om jag är väldigt restriktiv med fraternisering med främmande hundar) - man vet aldrig....

Håller du dig på "hemmaplan" och inte är ute och far med dina vänner - då är det kanske  ok att ha längre intervaller






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards