Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Britta Hammarström - 16 februari 2010 19:02

Så har vi klarat av den årliga nagelbitaren - bilbesiktningen   - min duktiga Volvo passerade utan

anmärkning -   

Bara för att jag säger det, så händer väl något när som helst.....


Vännerna var med, vi åkte direkt från förmiddagsträningen. Spännande plejs besiktningshallen - jättelika ormar som åker i taket, konstiga manicker som skjuts fram och tillbaka, bilar som åker upp i luften, konstiga underlag att gå på.

Men alla tre tar det med knusende ro, kollar och är uppmärksamma, speciellt på "ormen i taket", men sitter eller ligger lugnt hos mig och väntar.

Det är väl så i de flesta besiktningshallar, men jag har alltid varit på samma ställe - Vinsta i Vällingby - där finns en liten kaffehörna i varje hall, några träsoffor, ett litet bord och en kaffeautomat.

Där bänkar vi oss och väntar medan bilen får sin hälsoundersökning.

Man undrar ju lite, när killen uppehåller sig lite extra länge vid någon del av bilen - "mmmmhhhmmm, vad är det nu då"....

Men hittills har jag bara haft anmärkning en gång och då gällde det en ren förslitningsdetalj (som byttes).



I morgon kväll bär det å´ till Stockholms södra BK, för distriktets årsmöte. Blir nog ingen långrandig historia (hoppas jag....)







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards