Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Men det var väl...

Av Britta Hammarström - 25 oktober 2010 18:48

.. en jädrans förkylning att vara elak   man blir helt bombad (mer än vanligt....). Inte så jättesnuvig, men det är väldigt "tungt åt bröstet", när man hostar låter man som en svårt lungsiktig patient - öööhhhööööööhhhhh. Rösten är fortfarande rätt märklig.....
Och inget orkar man.....
Vädret har ju varit strålande i dag, knallblå himmel, sol, hög och klar luft. Hade Hippie stående på gamla trädgårdsbordet (som hon gillar skarpt), borstade och kammade igenom henne ordentligt. En promenad på 20 minuter, sen´var det bara att sätta sig vid köksbordet, innan man svimmade   
Ny promenad på eftermiddagen, klämde i med 40 minuter, men i maklig takt och på slät mark. När jag ändå hade styrfart drog jag av med dammsugaren i nedervåningen - efter det var det bums raklång i sängen och sova en timme....
  Jag hatar att inte orka!!!!!
Men det är ju bara att inse att om man inte lyssnar på kroppen så får man stå sitt kast....
Njöt av en hänförande vacker solnedgång

  
Jag vet att jag haft sådana här bilder förr i bloggen, men de är ju så vackra....
Och så två urusla bilder på damerna Ler och Långhalm   som både i vaket och sovande tillstånd, helst ska vara så nära varandra som möjligt...
    
Nu blir det soffan resten av kvällen......
 
 
Duritzan

Duritzan

25 oktober 2010 19:11

Om det ändå räckte med att lyssna på kroppen. Man är ju tvungen att lyda också :-(

http://www.duritzans.se

Britta Hammarström

26 oktober 2010 09:54

Just det :( :(

 
Ingen bild

Nilla

26 oktober 2010 08:02

Kallar också Rocky & Rex för Ler & Långhalm dom vill vara nära varann hela tiden, Rex är såååå deppad nu när Rocky är inlagd, går omkring & suckar & lägger sig i Rockys korg ;o)) Det är så häftigt att ha Far & Son som är så tajta..Håller med dig solnedgången är otroligt vackert!

Ha det gott..

Mvh Nilla

Britta Hammarström

26 oktober 2010 09:53

När Stina kastrerades i somras var det fantastiskt att se hur hänsynsfulla både Bitte och Hippie var mot henne när hon kom hem. Bitte vek inte från morsans sida på minst en vecka och Hippie kom med jämna mellanrum, sniffade över henne och pussade lite tröstande på nos och huvud. Inga försök att röra såret - lilla Stina skulle bara behandlas varsamt...
Blir säkert likadant när Rocky kommer hem!

 
Solweig

Solweig

26 oktober 2010 14:00

Tråkigt med förkylning. Min dotter har också nägot liknande, blir helt tilltäppt nattetid för att ha hela förmiddagen för upphostning av slem.
Trött och slut. Hoppas du kryar på dig!
Mina två brudar är ju inte släkt, men dom håller samman ändå. Lina tar på sig modersrollen mot Tora. Om jag tillrättavisar Tora gör Lina det också.

http://superninja.bloggagratis.se

Britta Hammarström

26 oktober 2010 16:12

Tack!
Hoppas verkligen att du inte blir drabbad.

Stina är tvärtom - har aldrig klarat av att jag hutar åt Bitte eller Hippie - då blir hon som en liten propeller, viftar på stumpen så mycket hon orkar, gnyr bevekande och far runt mig - som vill hon säga "jamen, dom meeenade inte att....snälla, var inte arg på dom....snälla". Far gärna iväg och pussar lite på den aaaarma stackare som blivit tillsagd.
Varför jag naturligtvis känner mig som en ärkeskurk ......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards