Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Britta Hammarström - 15 oktober 2010 17:12

...känner jag mig lite o-bloggig....men får väl skriva av mig lite ändå...

Har mest hållit på att jaga takläggarna med blåslampa de senaste dagarna. Takläggeriet började förra måndagen - på min husvägg sitter en arbetsorder upptejpad, sista raden säger: 3 arbetsdagar!

I dag är vi uppe i 10 arbetsdagar och i dag (halleluja) har det kommit tegel och nästan ena sidan av taket är lagd. Grabbarna som jobbar vet nog vad dom gör, men nissarna som basar för  jobbet borde nog ta en kurs i tidsplanering.

Ingen här i fredags - då var i alla fall pappen på och en presenning kom på i stor hast. Måndag - hallååååå...

Nja, då skulle ju huset mitt över gatan bli av med gamla teglet.....

Tisdag - spikades läkt, men inte all läkt....ringde och frågade hur det var tänkt - jo teglet skulle nog komma i morgon onsdag.

Onsdag - inget tegel, inga gubbar på taket - jo se teglet kommer i morgon torsdag.....

Torsdag - inget tegel, men några gubbar spikade färdigt läkten. Ringde - skulle inte plåtarna runt takfönstren målas och även skorstenen? innan  teglet las ? Jorå, vi ska rostskyddsmåla och sen´målar vi två gånger - närdå? Jo men det ska bli gjort sörru....

Fredag - gubbs vandrar runt och väntar....på teglet......och väntar.....

Hur blir det med målningen? Jo vi väntar på att Tommy ska komma med rostskyddsfärgen.....

T.kom så småningom och det målas förvisso med rostskyddsfärg. Kl 12 45 kom lastbilen med tegel och det började lastas upp på taket.

Och nu är då nästan ena sidan lagd - gubbsen har dragit och ses väl inte igen  förrän på måndag.Blir intressant att se hur de ska lyckas måla skorsten och plåtar svarta, utan att kladda ner teglet....


Nääää, tacka vet jag Andrei!!!!!


Fick ett mail med en del roliga bilder - den här gillar jag bäst

  



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards