Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Britta Hammarström - 4 oktober 2010 19:25

Så står det numera i min journal hos dr Thomas. Jajamen! Det var Fucidinkrämen som var boven.

Den som skulle lugna ner blupparna på högerarmen, satte i stället igång en rejäl allergisk reaktion - i ansiktet, i hårbotten och på halsen  

Men sådant kan man ju inte veta förrän man provat   . Första gången jag "allergiat" - det var inte trevligt alls......

Lät bli att använda cremen i går afse, sov betydligt bättre, gjorde en lort i krämen (ja, bildligt talat alltså...) även i morse, tog ingen antihistamintablett, eftersom jag ville kolla "klifrekvensen". Och ojojoj, så mycket bättre det var! Kände hur allt liksom coolat ner sig, inga flusher, inga vrålkliande öron, mungipor, ögon, hårfäste, hårbotten,hals...

Hade date med dr Thomas på eftermiddagen.Han skrev raskt in varningen för Fucidin och så beslöt vi att jag bara knaprar i mig lite antihistamintabletter några dagar, för att ytterligare lugna ner högerarmen - fanns appselut ingen anledning att häva i mig antibiotika. Försvinner inte coccerna totalt - ja då får man väl kontakta en hudläkare...omsider....


Sådärja! Då har vi klarat av dagens sjuk-,jämmer- och eländes-rapport - men med positiv slutkläm!


Man haver packat! Man haver tvättat karetan! Man åker i morgon bitti och lämnar Hippie i hennes barndomshem,till uppfödarnas goda omsorg, man stoppar in småfolket och drar till Blekinge!


Taknissarna ringde för ett par timmar sedan och annonserade sin ankomst i morgon bitti! Jaha! 14-15/10 var sagt som startdatum för takomläggning....

Nåja, jag behöver ju inte vara hemma för att det jobbas å taket. Kompisarna U och L kommer hem från sommarvistet i morgon - de kommer att hålla blykoll på takjobbet   jag känner mig helt lugn.


Och nu måste jag bara säga

ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL BIRGITTA OCH NADJA SOM VANN APPELLKLASS SÖK I GÅR PÅ MBK OCH BLEV UPPFLYTTADE!

Men hörru Birgitta   Du som tävlat rätt så sparsamt under åren - nu har du gått och blivit rena tävlingsmaskinen - 2 förstapris i lydnadsklass II och uppflyttning i söket, på väääldigt kort tid!

Rackarns så roligt det är - så duktiga ni är - WAY TO GO!!!

 





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards