Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Vilken dimma!

Av Britta Hammarström - 26 februari 2010 23:20









Åkte iväg cirkus 16 45 med alla tre flickorna, två canvasburar och sittryggsäck. Destination Rikstens Hundcenter i Tullinge (tidigare Tullinge flygflottilj, nu byggs här bostäder, men många av de gamla militärbyggnaderna finns kvar), ärende - rallylydnadstävling med Stina och Bitte, Hippie var supporter.

Vi var ute i god tid, med tanke på min 0-koll på denna sida av staden - evenemanget började inte förrän 18 20 - Dimman var riktigt läbbig, man såg bara någon meter framför motorhuven. Huddingevägen är lååååång, försökte kisande se på avfarterna, men det var inte lätt...

Lyckades naturligtvis ta fel avfart och kände snart att - nä du tanten lilla, det här är fel! Vände och - kors i karamellen - där dök rätt skylt upp ur dimman!

Gick först in med burarna och ryggan. Anmälde mig.

Vi skulle tävla i en jättestor sal, bra halkfri matta på golvet. Här verkar försiggå en massa hundträning - kanonbra lokal!

Ca 30-talet ekipage var anmälda, i afton var det bara nybörjarklass. Stina gick som nr 5, Bitte som nr 21.

Vi gick banvandring - jo, men detta skall vi nog klara...

Jag gick och gick, memorerade och kollade....

Dags för Stina - det gick bra, men klantmatte lyckades varva en kon en gång för mycket   här kommer det att bli avdrag....

När Stina var klar, tog jag alla tre, gick ut och rastade dem, +1 grad ute, riktigt skönt!

Stina och Hippie fick bli "internerade " igen, Bitte fick göra lite uppvärmningsövningar i den väl tilltagna lokalen utanför tävlingssalen.

Bitte gick verkligen suveränt! Kändes kanonbra! Vi fick t o m applåder efteråt.

Resultaten räknades ut snabbt via dator, domaren skrev på alla protokoll och diplom och så var det dags för prisutdelning.

Först fick alla EG (d v s ej godkända - under 70 poäng) sina protokoll - sedan klev vi över 70-strecket (man räknar ju från 100 som är max.poäng och neråt).

Stina landade på 77 - idiotmattes hjärnsläpp kostade henne 10 poäng - men Stina har nu två godkända resultat i nybörjarklass, ett till så får vi börja i nästa klass.


Bitte - den lilla yrhättan - kom 3:a, på 93 poäng! Det här passar dig Bitte-Fnitte   , ja även din mamma - om bara matte kan skärpa sig.....

Så for vi hem i sena, mörka, dimmiga kvällen - och här är de duktiga små flickorna med sina priser och diplom. Bitte fick ju tjusig rosaflett också.

(hehe, Stina haatar verkligen att bli fotograferad - har alltid gjort)

Middag käkade jag 22.30 - var vrålhungrig! Vännerna har fått sina kex och lite extra godis...

Nu blir det ett utsläpp till och sedan går vi nog och knoppar.

  

 
 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

27 februari 2010 07:40

Grattis till bra resultat och en eloge till matte som är så aktiv och duktig med sina tre damer.

 
Ingen bild

Marianne, Fia o Exi

27 februari 2010 10:15

Jättegrattis alla tre! Visste väl att ni skulle klara det! Kram från oss.

 
Britta

Britta

27 februari 2010 10:28

Tack Karin och Marianne!
Flickorna var jätteduktiga!
Och precis som förra gången jag tävlade - vilken himla mysig stämning!

http://www.oxberget.se

 
Solan

Solan

27 februari 2010 11:11

GRATTIS!
Det finns nog ingen som är så aktiv som du. Hur orkar du? Men å andra sidan, det är ju så roligt med hundar!

http://superninja.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

27 februari 2010 13:54

Tack Solan!

Håhåhå....
Jag är bara en viskning jämfört med en del....
Men visst är det kul!

http://www.oxberget.se

 
Irene

Irene

27 februari 2010 14:43

Stort grattis från Huliganen och mig! Det där med rallylydnad verkar skoj! Även om nu Stina ser lite moloken ut...

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Larsson

Larsson

27 februari 2010 16:11

Stort Grattis!
Bra jobbat att hålla alla tre tjejerna i tävlingstrim. Och inte bara i en gren!!

Får man fråga, vad är hemligheten?? ;)

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

27 februari 2010 17:06

Tack Irene och Larsson!
Jo, rallylydnad är helkul! Stina "molokar" bara för plåtandet, inte när man "rallyar" :0)

Hemligheten....äähhh...nån´ knäppgen....
Nä, förmodligen är svaret PENSIONERAD :0)

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Gunvor

27 februari 2010 18:21

Grattis!!
Verkar riktigt kul med rallylydnad. Jag måste nog fösröka det. Men det beror nog inte på att man är pensionär, att man lyckas. Pensionär är jag, men det hjälper inte, när jag tävlar!

 
Larsson

Larsson

27 februari 2010 19:24

DÅ vill jag oxå bli pensionerad!! :D

*söker ivrigt efter ansökningsblankett*

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

27 februari 2010 20:19

Tack Gunvor! Börja du med rallylydnad, om det finns någon möjlighet på din klubb - du skall se att det kommer att gå bra :0)

Kära Larsson!
Nu kommer ett kriminellt råd - du får leta fram, sudda och kladda i prästbetyget.....
Ser ingen annan råd....
Du är ju bara en UNGDOM!

Detta kärringskrälle fyller 68 bast inom kort - 2 kvar till 70!!!
Här gäller det alltså att hålla igång :0)

http://www.oxberget.se

 
Karin med Y,D och A

Karin med Y,D och A

28 februari 2010 16:49

Pensionerad, blogginnehavaren menar passionerad. Larsson det kan man vara vid din ålder också. Du, Gunvor, jag vet att du kan du med. Nu svarar jag på eget bevåg på blogginnehavarens egen blogg, bara för att jag inte har någon egen sådan.

http://fjuh

 
Britta

Britta

28 februari 2010 17:34

Går så bra så Karin :0)

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards