Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Hippie

Av Britta Hammarström - 9 januari 2009 12:31

Det kom en undran om var Hippie är. Hon är i sitt "barndomshem" på Helgö, hos Bettan, Olle, colliedamen Gamma, riesensnuffslarna Siri och Örnie, gamle göten Acke och katten Russin.


När det blev för illa här med både ischias och urledat knä och död bil och jag med en åsnas envishet höll på att spränga mig med att fortsätta att göra allting som jag vill ha det gjort  - då kom den snälla och förståndiga dottern (som även är min distrikssköterska) och sa "nu tar vi och bromsar här, nu kommer Hippie ut till oss och stannar där tills saker och ting har lugnat ner sig".

That was a huge load off my shoulders!

Det har ju inte blivit lika många och långa promenader som vanligt även om jag går tre ggr/dag med storhundarna. Aktivering utöver det har knappast varit möjligt. Hippie var ju den jag hade mest dåligt samvete för. Nu har hon det störtbra, leker och far med Gamma och när colliegruppen samlas och tränar så fixar Bettan Hippie också.

Över nyår var hela Fornborgen-gänget hos kompisarna Mia och Ronny, där Hippies moster Tilda och halvsyster Iris finns.


Nästa onsdag kommer Alex och stannar en vecka. detta var bestämt redan innan han var född. Valle och Ruben huserar då hos min klubbkompis Åsa ute på Svartsjölandet. Åsa har två aussietikar och båda gossarna har varit där en gång förut, när jag var bortrest och inte kunde ha dem.

När Alex har åkt hem, DÅ kommer Hippie hem igenoch då återtar vi vårt vanliga liv.


Hon ser inte ut att lida mycket över byte av hem för ett tag.


Hippie och Gamma





 Hippie, Gamma och Iris



Alla collieflickorna

 
 
Ulle

Ulle

9 januari 2009 16:39

Hej, hej! Tänkte bara titta in och fråga om nåt Lovis har för sig. Då och då sätter hon sig bara ner, tittar lugnt omkring sig och ser ut att filosofera. Hon behöver inte ens vara trött, det händer ändå. Släktdrag? Söt är hon i alla fall och jag tror jag fick ett kort på det nyss. Läggs upp på bloggen strax!

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

9 januari 2009 18:12

Okej ja det kan jag förstå att det kan bli för mycket med allt, vilken tur att du har en förståndig dotter *L*

Sista bilen på alla fyra var otroligt vacker!!!

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Britta

9 januari 2009 18:22

Jo, det är nog klart ett släktdrag. Har noterat att både Karl och Skrållan gör likadant. Funderar över "sittasjonen" ett tag.
Kan inte säga att jag kunde se det när alla sex var hemma - det myllrades lite för mycket då :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards