Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Hon hade foten i en potta....

Av Britta Hammarström - 27 mars 2007 20:12

...nä, inte riktigt, men väl instoppad i en fotledsorthos -ganska skönt faktiskt.Håller mig i det berömda skinnet så gott det går. I dag har jag bara dammsugit, vänt uppochner på trätrappen på baksidan, skruvat i ett ben som lossnat och förstärkt lite här och där - skurat densamma. Pumpat hojen - ingen punka!Satt upp torkvindan i trädgården, hängt tvätt, tagit in den, doftande och varm - aaahhhh...Åkte och tvättade bilen, slängde lite sopor, vidare till grustaget med vännerna.Gått en kortis runt fältet med flickorna - gick med stavar för att avlasta så mycket som möjligt.I övrigt suttit vid "confusern" och satt ihop kallelse och deltagarförteckning till MH:t den 14/4. 10 hundar - vilket innebär gå,gå,gå från kl 08 00 till ca 16 00 - snälla rara hälsenan, var nu samarbetsvillig och "sväll av" tills dess!Låter kanske som om jag gjort en massa i dag, men stegen mellan aktiviteterna har varit ganska få - går ju bara inte att sitta hela dagen!!!!!Har också suttit och sytt på mitt lapptäcke - det är så kul! Ett halvt öga på TV:n, TV4 fakta "Disorderly conduct" - galna bil- och bovjakter i Amörrika - tror inte att jag skulle vilja vara snut där! Absolut inte ett program som kräver någon intellektuell insats från mandrom :0)Nu längtar jag kolossalt efter mitt kvällsthé - mot köket!

 
 
Lisbeth

Lisbeth

27 mars 2007 21:14

Och detta kallas att hålla sig i skinnet!!!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Lisbeth igen

27 mars 2007 22:02

Det här kräver en utvikning! Blev avbruten av make som ville betala räkningar, en karl med 6 tusenlappar i näven säger man inte nej till!

Var var jag? Jo, häleländet! Du är förmodligen utled på alla mer eller mindre välvilliga "råd" från den engagerade vänkretsen, men nu ser man ju hälar överallt!

Dra ända in i Häl-singland, häl-sa dom där hemma, Hälan går sjung hoppfallerallan-la...
Säg gärna Dra åt häl-sicke Lisbeth...

Grejen är värme och vila! Låt dig för all del inte förledas att peta i dig en massa medicin.Det är jävulens påfund, särskilt som de ev kan motverka varandra. Det gjorde de på mig, var millimeterar från en stroke, då det antiinflammatoriska sabbade blodtryckspillren. Förmodar att du som läkarsekretär har blykoll, det borde en annan som gammal apotekskusk också haft. Min FASS är dock 40 år!

Benet ska ju TRÄNAS också. För undertecknad funkade det enbart att skaffa en ponnyhäst att hålla i när det skulle spankuleras. Men det kanske inte är genomförbart på Oxberget?

Varmaste häl-sningar & god bättring/Lisbeth

 
Ingen bild

Britta

27 mars 2007 22:29

Stenk you för omtanken :0)
Nix pills! Däremot riskudde som värms i mikron och lägges under blat' när man tittar på TV, uppkrupen i soffan med vännerna.
Ävenså välgörande, antiinflammatorisk gel - that´s it!
Jag har appselut inte lika ont nu som bara för en vecka sedan - då var det klart tandagnisslande ont vid varje steg - nu är det inte nödigt att ens fundera på att bita ihop - detta här sa' nog gå redigt bra, sa' hon se (man har ju tillbringat avsevärd tid i Småland under årens lopp).
Min Fass är från 2006 ;) - säg bara till om damen behöver info! Annars finns Fass tillgänglig å nätet i dag.
Frånsett inflammationen står häl-san mig bi, häl-lre frisk och rik än sjuk och fattig, häl-vete (ursäkta)så roliga vi är :0)



 
Ingen bild

Lisbeth igen & igen

27 mars 2007 22:45

Fråga kolon - visst är det Bitte som vänder rumpan till, tillsammans med det rara barnet?
Härligt bakställ & hals, en vgs-dam efter min smak. Ville bara säga det!

Lisbeth - som vill veta genast

 
Ingen bild

Britta

27 mars 2007 23:16

Jo, det är miss Bitte, domarna brukar faktiskt bli lätt hänförda över hennes kropp och hals! Titta i hennes galleri på min hemsida, så ser du en hyvens bild på damen, stående på ett trädgårdsbord.
G´natt

 
Lisbeth

Lisbeth

28 mars 2007 13:46

Ah, Brittas tikar är så grymt mångsidiga och duktiga att man nästan glömmer att de ävenledes är sköna att se på!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Britta

28 mars 2007 16:49

Tack för det, säger matte med av stolthet glödande kinder :0) Ja, int´tyck´jag att di är rent fula int´.
Och de små pestgötarna (alternativt bästgötarna, beroende på vad de har hittat på) tycker hela tiden själv att de bara rakt av, är guds gåva till mänskligheten ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards