Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Britta Hammarström - 14 mars 2007 17:41

av Britta Hammarström den 14 mars 2007 kl 16:56[url=http://oxbergsblogg.bloggagratis.se]Solen lyste över Jungfrusundsskogen, vännerna och jag strosade fram i denna väldigt Bauerlika skog på förmiddagen- må vi få behålla den! Fåglarna fullkomligt vrålade ut sina vårsånger, gjorde allt för att överrösta varandra lät det som. I övrigt tyst , mjukt och stilla. Mötte inte en käft, skogen var bara vår i dag.Stina och Bitte stannade till ibland, undersökte någon glänta lite mer noggrant, jag fixade lite hjälp åt en uppdämd pöl på stigen, gjorde rännil så att vattnet kunde försvinna nerför en slänt - sådant vårjobb är mysigt ;)Hundarna deltog intresserat, klev lite i vattnet, stod och iakttog när det rann utför slänten.Vi gjorde lite "gå balansgång på fallna stockar", "sitta på stubbe" - och när man gör det så får man en kattgodis (lagom stora, jag har inte talat om för dem att det är kattgodis;) )Stina for upp på en stor sten, Bitte efter. Jag fick en verklig John Bauer-känsla när jag tittade på dem - visst ser det ut som om de tänker "men, är det inte prinsessan Tuvstarr som kommer där, ridande på älgtjuren Skutt"?Jättebarnsligt - javisst! Men det var precis vad jag tänkte.Tanten kanske håller på att "gå i barndom" :0)Förkylningen håller på att tappa stinget - användandet av pappersnäsdukar har sjunkit med ca 50%....[/url]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards