Alla inlägg den 20 mars 2007

Av Britta Hammarström - 20 mars 2007 20:16

[url=http://oxbergsblogg.bloggagratis.se]..här kommer skatteåterbäringen....nej,nej, det var ju Robin Hood :0)Himlen vare lovad i alla fall. Hvi så? Jo, för att en helt sagolik mansperson, vid namn Leffe, boende i Hallstavik och innehavande en boxerkennel, lovat vara back up-testledare för mig in case jag måste stuva in hundarna i diligensen och köra i sporrsträck mot Skåneland, p g a iråkat löp. Tiddelipom och piddelidej....Iiiiihhh vhor aer det godt, (eller liknande) som di säger i Danmark.Detta Damoklessvärd har verkligen hängt över mitt huvud ett bra tag. Man kan inte bara ställa in ett MH "sorry mates, men jag kan inte vara med i morgon, drar till Skåne nu"... 10 hundägare, som är sk-tlyckliga för att de kommit med, en kader av fantastiska funktionärer/figuranter och en beskrivare - dessa lämnar man bara inte i sticket. Har försökt med alla till buds stående medel att få en back up, men tji! Jag vet att april är en tuff månad, antingen fungerar folk som funktionärer eller också tävlar de. Ett och annat bröllop eller annan festivitet ägnar sig en del åt också.Hade verkligen näst intill ångest för detta - och så, i en strimma solljus nedstiger Ammie Hultin från SBK:s Stockholmsdistrikt och ger mig namn och telefon till denne man i Hallstavik - och han säger JA!!!!Om nu den lilla apan.....äähhh, f´låt...min älskade lilla Bitte, behagar börja löpa dagarna före MH:t , eller ännu bättre,inom en vecka, så kan Leffe vända sig på andra sidan och sova vidare den 14/4 - dock för evigt förvarad inom guldram i mitt sinne :0)Att vara testledare på mentalbeskrivningar är verkligen roligt! Jag har fungerat som sådan i 12 år och det är fortfarande lika spännande att se hur hundarna reagerar - nyansskillnaderna i reaktioner är ändlösa i antal - man ser alltid något nytt - eller förvånas över någon hund. En hund som verkar hur stabil som helst i början på testet kan "vissna" och inte orka med ända till slutet, medan en hund som man verkligen funderar på om den skall greja de 2-3 första stationerna, den växer och växer och man blir bara så lycklig över att se den! Att man efter en dag som testledare knappt kan prata, eftersom man upprepat samma ramsor på 10 stationer till 10 ekipage, att ryggen är av och man har fötter som cementblock och att man varit igång från 05 00 till ca 16-17 -äsch, vad betyder det :0)I morgon startar jag också vårens valpkurs (på dagtid) på Mälarö BK - även det lika roligt varje gång - nyfikna, entusiastiska valpägare och dito hundar - härligt!Att se hur otroligt stolta valpägarna blir när de genom rätt enkla kontaktövningar kan få kanonkontakt med sina valpar, hur de kan lära sig leka med sina valpar och också få dem att koppla av(jojomensan, det är inte alla som kan leka med sina hundar).Hur de,i slutet på kursen, kan lämna sina valpar sittande på rad och en efter en kalla in dem - för att inte tala om att deras valpar kan både spåra, söka, apportera.....Inget av detta till perfektion naturligtvis - men en massa frön är sådda - "du-och-jag-kompis"-känslan är född och intresset för att fortsätta aktivera sin hund, till glädje både för hund och ägare, finns (i de flesta fall) . Att se det är instruktörens största tillfredsställelse. [/url]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards