Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Britta Hammarström - 2 mars 2007 21:36

Nu provar jag att lägga in en bild...

Av Britta Hammarström - 2 mars 2007 18:47

[url=http://oxbergsblogg.bloggagratis.se][[url=http://]b]Hah! Det funkade! Då kör vi på.Har just haft ett roligt dygn tillsammans med mina två äldsta barnbarn - Sam (14) och Lisa (10).I går ätande av "önskemat", poppande av corn, glassätning, filmtittning, hundar och ungar i soffan i en enda salig röra.I morse hade jag all möda att hindra Bitte och Stina från att redan kl 07 00 smita uppför trappan för att umgås med barnen - "aaammen, assså, vi tyckte preciiis att vi hörde dom"....Muttrande och blängande travade dom efter mig ut i köket. Kl 07 45 hördes en fot i golvet där uppe och TJOHEJSAN! Där for två västgötar uppför trappan som projektiler och överföll Lisa, vilt pussande.Vidare in i Sams rum, men han lyckades klara sig med hjälp av "kåldometricket" och fick sova en stund till.På förmiddagen packade vi varm choklad, stektaägg-mackor och bananer och drog till skogs med hundarna - härligt!Jobbade ett par timmar på eftermiddagen (pensionerad läkarsekreterare, men hoppar in ibland när jag behövs, på psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Ekerö centrum). Tog med mig Bitte och Stina - fredagseftermiddagarna är lugna, vi stänger tidigt och mycket administrativt arbete som inte hunnits med under veckan görs då - få patienter alltså.Jag pysskade med en del papirer, skrev en del, tröstade lite i telefon och stängde sedan ner etablissemanget inför helgen.Så fort vi kom in genom dörren susade Bitte fram till leksakskorgen som står i väntrummet och snodde åt sig en liten tyghund som låg överst. Den är faktiskt min så hon fick hållas en stund. När jag hörde hur det började knastra om den så tog jag leksaken och la den på ett skrivbord. 15 sek. senare satsar Bitte från dörröppningen, hoppar rätt upp på skrivbordet och snor tillbaka den - pestgöte!Nu har vi ägnat oss åt social- och miljöträning (nog så viktigt och trevligt) sedan i går, i morgon blir det tävlingsträning. Stina och jag tragglar med de nya reglerna i lydnadstrean och Bitte skall göra markeringsövningar i sök. Stina börjar få riktigt bra kläm på "sittande under gång" och Bitte bara älskar sökträningen.Svejsan![/url][/url]

Av Britta Hammarström - 2 mars 2007 18:27

[url=http://www.oxbergsblogg.bloggagratis.se]Så kastar man sig ut i bloggvärlden - hujedamej, hur skall det gå?Testar här med ett kort inlägg för att se hur det funkar. Har försökt flera gånger, men inlägger svävar antagligen runt i cyberspace eller också blev det bara platt fall - nada![/url]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards