Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Jag bara måste...

Av Britta Hammarström - 17 december 2010 21:13

..visa en bild på västgötarnas rasmonter på Stora Stockholm-utställningen.

Vi som gjorde den (Karin Ernflo, jag själv, Britta Asp och Anna Jarander) är väldigt nöjda och sänder ett varmt tack till Historiska muséet, som hyrt ut de fina föremålen.

Hängselkjol,halsband, hjälm, brynja,svärd med skida, läderskor,flinta, eldstål och stekjärn.

Pricken över i-et är Annas otroligt fina tovade västgötar.

Bokstäverna med det häftiga textsnittet har jag fått från min son Jan - tog några timmar att klippa ut dem...

Karin och jag hjälptes åt att klistra dem på textkartong - himla petjobb, men vi är nöjda.

Plastgalgen som hängselkjolen hänger i, byts ut mot betydligt äldre typ av trägalge i morgon bitti. Skålen på bordet fylls med pepparkakor.

Återstår nu bara att se vad besökarna tycker om vår monter...

  


 
 
Figge

Figge

17 december 2010 21:40

De kommer älska montern!
Den är underbar!!!
Du kunde sagt till om hjälp så hade jag skurit ut bokstäverna åt er i min maskin!
Det får du göra till nästa gång =)
Ha det nu så jättetrevligt i helgen!

http://maritsblog.wordpress.com

Britta Hammarström

17 december 2010 21:52

Hupp...
Hade ingen aning om att man kan skära ut dem i maskin :0)
Men det gick bra manuellt också!
Kul att du tycker om montern:0)

 
Ingen bild

Nilla

17 december 2010 22:19

WOW!! Vilken häftig monter....Bra jobbat!

Britta Hammarström

18 december 2010 07:32

Tack :0)

 
Ingen bild

Maria

18 december 2010 08:31

Ser snyggt ut, ha så trevligt i helgen.

Britta Hammarström

18 december 2010 09:22

Tack!
Det är alltid roligt att stå i rasmonter på Stora Stockholm. Man träffar många gamla vänner och bekanta och annat trivsamt folk, som är intresserade av små västgötar.

 
Duritzan

Duritzan

18 december 2010 12:09

Suveränt!!! Önskar jag hade kunnat uppleva den "live". Hoppas allt går på räls och att de små grå får framgångar även på utställningen - även om det viktigaste iofs är att folk får upp ögonen för vilken fantastisk ras det är.
Allt gott och tack för det arbete ni lägger ner för rasen.

http://www.duritzans.se

Britta Hammarström

18 december 2010 17:04

Tack! Jag vidarebefordrar till "monsterkamraterna" :0)

 
Ingen bild

Solan

18 december 2010 18:12

Va ni är duktiga! Supersnygg monter! Man blir ju stolt att känna er och ha en västgötaspets.
Hoppas att ni haft en bra dag i dag.

Som tur är har jag fått tillbaka min dator. Så nu är allt som vanligt.

Britta Hammarström

18 december 2010 19:58

Vi hade en väldigt bra dag :0)
Skönt att du fått tillbaka datorn' - huvaligen så beroende man blir, eller hur ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards