Alla inlägg den 9 december 2010

Av Britta Hammarström - 9 december 2010 21:48

...vi kan sitta i soffan och diskutisera medusiner   

antiinflammatoriska sådana...

Bitte tycker att livet är TÄMLIGEN BEIGT! Åtminstone bitvis.
Några dagars besök av dotter Skrållan förgyller tillvaron en hel del, men promenaderna......
Någon liten stund här und där får Bitte vara lös, annars hålls hon i koppel - vafalls!? Jag i koppel! Har väl aldrig varit med om maken....
Bitte har nämlich sträckt en lårmuskel - blivit ordinerad Rimadyl  i 10 dagar samt

L U G N.
Jo gomedda'...
Jag inser att totalt lugn går inte att uppbringa, om inte Bitte ska befinna sig i bur 23,5 timmar/dygn och det vägrar jag.
Alltså får hon vara lös å tomten, i huset och mycket korta stunder på prommisar, übrigens är det koppel som gäller.
Jag ser att det hjälper. I början glanade Bitte bakåt och pep när jag förde upp benet (liksom tryckte ihop det, sträckning bakåt o framåt är helt ok), i dag tittar hon bara lite, men säger inte ett pip.
Vi framhärdar med koppleriet (ja, missförstå mig nu rätt...)Rimadylen tar slut söndag kväll och då hoppas vi att sträckningen liksom mjukat upp sig. Ävenså blir det lugna puckar någon vecka ytterligare, inget zooooomande runt i snön, inga tigersprång, inga rivstarter - nä vi tar det så lugnt...


Grålötskan har kollat högra bakbenet, så även veterinär å Albano och båda är rörande eniga om att det är muskelsträckning som gäller. Förvånar mig inte alls - Bitte verkar ha en inbyggd kängurustylta...

Jag är bara helt förundrad över att hon inte på 5,5 år har brutit allt hon har i benväg....



Av Britta Hammarström - 9 december 2010 13:21

I dag var det älgklöv - Hippie hittade den först..



..men hela gänget fick vara med och sniffa och nypa i den.

Det är inte samma iver som när det är rådjursklöv som hittas, nu är det mer

"ujujuj, stooort djur, huvvaligen"!

 

Telefonbilder i dag och tjatigt med snöbilder. Jag menar det här ser ju alla, bara dom sticker ut näsan, men jag kan inte låta bli - det är ju så hjärteknipande vackert.

         


Vi gick på åsen vid Myra sandtag - Skrållan tycker att promenaderna är kalas! Nya dofter och nya marker hela tiden, wow!  

Tur till apoteket i Ekerö centrum efter promenaden. Dr T. kollade in min (något mindre fläskkorvsliknande ) hand i går - överansträngning och förslitningar.

Diklofenak, värme och framför allt avlastning - inte så enkelt när man är 100%-igt vänsterhänt...

Dr T tittade finurligt på mig i går och sa " om jag var riktigt elak, så skulle jag gipsa handen - då kan du inte göra något!"

Nåja, jag försöker, löste korsord med högerhanden - såg ut som om en aspackad kråka hoppat runt i rutorna - men på slutet gick det riktigt bra.

Gick fnissande ut från apoteket. Dels såg jag en kul skylt därinne

Tänk på smittorisken - byt tandborste ofta !  Eh - med vem???

När jag gick ut gick tre killar samtidigt (vuxna "killar")och mötte en till utanför, som sa "du har inte varit på apoteket Röda Näsan du", "nä", svarar en av de andra  "jag har varit på apoteket Långa Näsan".

Jaha, sån't tycker jag är kul.....


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards