Alla inlägg den 20 december 2010

Av Britta Hammarström - 20 december 2010 10:30

Opp, Amaryllis! Vakna min lilla!
      Vädret är stilla,
      luften sval.


Så skrev C M Bellman - mne det är icke förenligt med vädret här i dag (och förmodligen ingen annanstans i Sverige heller). Ca-10, blåser och snöar .

Jag får glädjas åt min egen praktfullt blommande Amaryllis. Har ett par till på gång, men de kommer nog inte att blomma förrän i januari någon gång, men det är välkommet det med.



Och så är årets Stora Stockholm över. Jag har väldigt dålig pejl på hur det gick i ringarna och i finalen. Står man i montern är det full sysselsättning.Vet bara att Nora blev BIR och Kjelle Käpphäst BIM, bland västgötarna - grattis!!!

Karin och jag hade sista passet på söndagen, vi hörde jubel och musik från stora ringen, men hade fullt sjå med att plocka ihop montern när klockan blev fem. Karins man kom och hjälpte oss, vi lassade jättevagn och pirra fulla och släpade iväg det hela mot bilarna. Ute var det omöjligt att förflytta vagn och pirra, bilarna hämtades och vi lastade in.

Det råder alltid fullständigt kaos efter St.Sthlm Alla vill iväg så fort som möjligt, bilar och bussar står hur som helst och folk knör sig fram med allt bagage så gott det går.

I går var det extra strssigt, alla ville iväg innan väglaget blev ännu värre! Vilket iofs nästan var omöjligt.

Det var bland det värsta underlag jag kört på, som att åka på en icke plogad isrink - fy tjyven så läbbigt det var!

Och stackars alla som måste åka långt, måtte de ha kommit hem välbehållna.


Asså - faktum är att vi bbörjar bli liiiite trötta och rätt sönderklappade - ere' inte dags att åka hem nu.....





    

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards