Alla inlägg den 1 december 2010

Av Britta Hammarström - 1 december 2010 19:31

Nä, vi fegade ur i dag - kan man tänka sig - bara för att det var -14 i morse och elen i klubbstugan skulle vara avstängd mellan 10-13 - tunt va   

Ingen hade den minsta lust att att utsätta vänner eller sig själva för träning i det klimatet.


Jag tog en sväng till Myra och gick där med tjejerna, lite handling och så hem. Ändrade ljusslingorna på baksidan för tredje gången   - nu ser det bättre ut.

När jag hämtade Eli på dagis var det redan rätt mörkt (strax före 16). Vi åkte den slingrande, rätt smala vägen från dagis ut mot Ekerövägen. Vägen passerar på flera ställen stora fält.

Tyckte att jag såg en stor skugga långt bort på fältet till höger - mycket riktigt - STOR älg kommer långsamt travande, upp från fältet och över vägen. En bil kom från andra hållet, stannade den också. Där stod vi och väntade..

Ungefär 30 meter mellan våra bilar och älgen passerade mitt emellan oss.

Och så kom älg nummer två och tre, ganska tätt efter ettan.

Undrar....

Jodå, det kom två stycken till - fem älgar - inte dåligt, Eli tyckte att det var jättehäftigt, jag med   



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards