Alla inlägg den 2 december 2010

Av Britta Hammarström - 2 december 2010 17:23

 ..det händer saker hela tiden   

I dag skulle Birgitta och jag träffas på klubben, för en prommis på golfbanan och en fika, något drägligare temperatur var det.

På uppfarten till klubben (tack och lov) lyser hela displayen på intrumentbrädan, varenda lampa! "Motorn överhettad, stanna omedelbart"   Sagt och stannat.

Märkligt....

Kändes inte alls som om motorn var för varm, pyste inte,läckte inte....

Ringde min trogne Mulle Meck som finns en dryg km från klubben, "jag kommer och kollar" säger den hygglige och kommer farande inom några minuter. Kollar och hummar lite....

jag kommer ihåg att precis samma sak hände förra året när kylan smällde till, faktiskt bara ett par hundra meter från där jag stod nu. Bettan kom och drog mig till verkstan' (annan verkstad, inte Mulle Meck), där konstaterades att en givare pajat och det fixades nästa dag.

Mulle konstaterade att både givaren och termostaten förmodligen lagt av - motorn var iskall och det fanns fullt med glykolbemängt vatten.

"Du kan lugnt köra ner till oss, så fixar vi det här". Ok, körde och lämnade bilen i Mullarnas kompetenta labbar.

"Hon-som-alltid-ställer-upp" d v s Birgitta skjutsar naturligtvis hem mig och vännerna. Hämtar mig dessutom och skjutsar mig till frissan i Nyckelby, där jag har tid 15 30. Tar en promenad med sina vänner och vi sammanstrålar vid hennes bil utanför frissan (som har liten salong i källaren). Då ringer   Mulle och talar om att bilen är klar och Birgitta skjutsar mig tillbaka till verkstan'. Du är bara världens bussigaste Birgitta!  

Så nu är man med bil igen.


På vägen hem, några km från gårdagens älgmöte - tror ni inte att en långbening kliver över vägen igen   ,bara en den här gången, men dyker bara upp, rakt framför kön från andra hållet och mig, som i princip var ensam från mitt håll.

Och nu undrar jag bara en sak - har älgarnas mammor inte pratat med dom om reflexer   

 

Tja, och nu sitter man här och väntar på den vänlige urmakaren....

Ena klockan har hängt upp sig och urmakare Rolf rycker förståss ut och fixar - fast han skulle ändå åt det här hållet.


Otroligt vackert ute i dag!

Lite sol mitt på dagen och de senaste två dagarnas dimmiga morgnar och kvällar har skapat tjockt med rimfrost på allting.


Vackrast är björkarna, tycker jag



Det här är i alla fall en koltrast


Och här en björktrast (eller....) mitt i flaxet



..och så dalade solen

              


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards