Alla inlägg den 15 december 2010

Av Britta Hammarström - 15 december 2010 17:25

...Krista och Pete, för den rara västgötaspets-almanackan.

Alla bilder var kanonfina, men jag gillade Januari-flickan bäst   
Hilma/ Oxbergets Kajsa Kavat
  
Riktigt knarrigt under fötterna har det varit ute i dag.-13, strålande väder, passade på att njuta - i morgon har väderleksspänsten lovat rejält oväder.
Innan vi klev upp i morse hade Bitte och jag ett litet snack i sängen...
Jag:"Du förstår Bitte, att du får gå i koppel ett tag är för ditt eget bästa"
Bitte: "Mutter, mutter, kyss Karlsson..."
J:" För att du ska bli bra i benet så fort som möjligt"
B: " Mutter....fnys..."
J: "Jamen tänk på hur många hundar som aldrig får gå lösa, alltid går i koppel"
B: " Du skojar väl"?
J: "Nej, det är dagsens sanning"
B: "Flämt...så fasansfullt...du menar....alltid vara kedjefångar"
J: "Jepp, så är det - i ditt fall gäller det bara några ynka veckor"
B: "Promise"?
J: "Jajamen - read my lips - bara några veckor"
B: "F-n trot', men ok då"
Och så tum-tassade vi på det   
Vi åkte till Myra och gick över åsen, fram till golfbanan, gick längs med golfbanan en bit, upp i skogen igen och tillbaka över åsen - härlig promenad!
Och så här gjorde jag - när vi gått ca 20 minuter och vännerna värmt upp sig, fick Stina och Hippie gå i koppel och Bitte fick vara lös en liten stund. Hon tittade på mig...."jamen, du sa ju....."
"Om du tar't lugnt får du trava på själv en bit, men minsta ansats till annat så blir det koppel"!
"Schysst matte"!
Och Bitte travade på så jämnt och fint, ett par hundra meter, sedan blev det koppel igen - men det kändes bra. Så kommer jag att göra, kolla noga,värma upp och så får Bitte springa själv en sträcka - när inte de andra två är lösa så gör hon bara det, travar på framför mina fötter - är man utan koppel är det också lite trevligare att göra sina (lite mer omfattande) toalettbestyr...  
Utsläpp på baksidan kommer under rätt lång tid att ske i portioner, där får Bitte gå ut själv - annars blitr det ett väldigt  rusande och tjoande - tids nog Bitte, tids nog....
Efter promenaden åkte jag till Vällingby centrum och begick årets julklappsinköp, 11/2 timme så var det klart, men jag har köpt det mesta via nätet - himla bekvämt och ofta billigare.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards