Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Fler fynd i skogen!

Av Britta Hammarström - 9 december 2010 13:21

I dag var det älgklöv - Hippie hittade den först..



..men hela gänget fick vara med och sniffa och nypa i den.

Det är inte samma iver som när det är rådjursklöv som hittas, nu är det mer

"ujujuj, stooort djur, huvvaligen"!

 

Telefonbilder i dag och tjatigt med snöbilder. Jag menar det här ser ju alla, bara dom sticker ut näsan, men jag kan inte låta bli - det är ju så hjärteknipande vackert.

         


Vi gick på åsen vid Myra sandtag - Skrållan tycker att promenaderna är kalas! Nya dofter och nya marker hela tiden, wow!  

Tur till apoteket i Ekerö centrum efter promenaden. Dr T. kollade in min (något mindre fläskkorvsliknande ) hand i går - överansträngning och förslitningar.

Diklofenak, värme och framför allt avlastning - inte så enkelt när man är 100%-igt vänsterhänt...

Dr T tittade finurligt på mig i går och sa " om jag var riktigt elak, så skulle jag gipsa handen - då kan du inte göra något!"

Nåja, jag försöker, löste korsord med högerhanden - såg ut som om en aspackad kråka hoppat runt i rutorna - men på slutet gick det riktigt bra.

Gick fnissande ut från apoteket. Dels såg jag en kul skylt därinne

Tänk på smittorisken - byt tandborste ofta !  Eh - med vem???

När jag gick ut gick tre killar samtidigt (vuxna "killar")och mötte en till utanför, som sa "du har inte varit på apoteket Röda Näsan du", "nä", svarar en av de andra  "jag har varit på apoteket Långa Näsan".

Jaha, sån't tycker jag är kul.....


 
 
Ingen bild

Maria

9 december 2010 14:23

Alltid lika roligt att läsa vad du skriver Britta! Det är tjatigt med vinterbilder men det är ändå något visst med dem, samma ställe kan se så olika ut.
mvh Maria

Britta Hammarström

9 december 2010 16:47

Jag undrade just om det var DEN Maria..
Roligt att du tittar in :0)

I går blev jag helt vill....
Stod i Jungfrusundsskogen, där jag går dagligdags - och undrade hur jag skulle gå .....
Men.... inte ska jag gå in HÄR???
Johodå, när jag fick samla de spridda tankarna så såg jag ju precis hur det var. Men vägen såg helt främmande ut med snö överallt :0)

 
Ingen bild

Maria

9 december 2010 17:06

Just den Maria ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards