Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Hastblogg

Av Britta Hammarström - 18 maj 2010 16:49

Varje år upplever man samma sak - I MAJ SKA ALLT HÄNDA   

Det partajas, det ska tävlas, folk fyller år som bara den.....


Och så trädgården......

Man gräver, klipper gräsmatta, rusar runt med trimmern - försöker hinna med att slita upp lite ogräs i förbifarten....

I morse såg mina händer ut att tillhöra en stuveriarbetare som jobbart hårt i ca 50 år ...visserligen renskrubbade, men hade plötsligt antagit slägg-format   


Åsså var det tidningarna.....

Nu är det full fart på redaktionandet....jobba, jobba......


Nä, nu tar jag ledigt några timmar - åker till klubben och tränar lite. Hippie, Stina och Bitte bjussar på lite tårta före medlemsmötet som börjar 19 30.


Jö, jö....




 
 
Irene

Irene

18 maj 2010 22:53

Jag gillar ditt sätt att prioritera! Först uppräkning av hur mycket som ska göras, man blev rent matt vid tanken; och sen avslutar du med att i stället åka till klubben och träna och äta tårta. ;-) Helt rätt tycker jag!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards