Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Britta Hammarström - 29 maj 2010 22:19


Mandrom anlände till "legrutt" ca 19 30 - egentligen skulle vi ha varit där 18 00.

Men fredagstrafiken.....

Hade allt packat och klart i bilen i god tid, rastade hundar, meddelat grannar om bortovaro och låst kåk - avreste mot Flygarvägen i Barkarby för leverans av frk Ida ca 16 00. Det tog 75 min att ta sig till Idas hem - normalt tar det ca 25 min.

Ida fick en kort kissrastning, släpptes in i sitt hem  - oj,så glad hon var att vara där (även om besöket i barndomshemmet var trevligt så är nog "hemma bäst" i alla fall.

Gav Ida lite godis att leta på golvet,låste och lämnade nyckel på avtalad plats - och så drog vi vidare.

Idas matte anlände hem ca 30 min efter att hon lämnats (till Idas enorma förtjustning).


Att ta sig över Tranebergsbron tog 1 timme och 15 min (mot normalt ca 3 min...) - rätt frustrerande alltså   men det var bara att ta djupa andetag, relaxa och tänka på annat - ingen idé att hetsa upp sig.


Framme vidn Gålö Havsbad och camping pågick redan diverse aktiviteter.Bettan och Olle hade hämtat min stugnyckel så jag kunde kasta mig in i det hela direkt.

Efter diverse roliga övningar och info om morgondagens träningsprogram,åkte alla upp till stugorna för "nattning".

Rastning, urpackning, uppackning, iordningplockning i stugan - och så en välbehövlig (och välförtjänt ) drink tillsammans med "gänget". Därefter middag (kl 22 00 !), mer rastning, lite plock och så nattinatti.


Sov uruselt......

Blev väl ca 3 tim sömn totalt, men då man är priviligierad pensionär och kan sova

hur länge och ofta man vill i de flesta fall, så tog mandorm det rätt lugnt - vi sover igen en annan gång.....


Intensiv träningsdag i dag - både hundträningsmässigt och vädermässigt - sol, regn,blåst, regn, blås, sol,blåst, regn,sol....

Så har det hållit på hela dagen - men skurarna har varit korta.


Kl 18 skulle vi samlas till "plojtävlingar" och grillning - värsta ÖSREGNET....

Men -  när tävlingarna var slut, den stora cementrundan/grillen var tänd, så slutade regnet och resten av kvällen förflöt regnfritt.

Ingen värme att skryta med, men alla var varmt klädda, stämningen hög, maten god, vinerna drickbara - kort sagt, en väldigt trevlig avslutning på denna lördag.


G'natt!




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards