Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Britta Hammarström - 30 maj 2010 17:42


Nu ere´slut...

Mandrom är hemma igen efter "väl genomförd kennelträff", som det står på diplomet - jojomensan, lägerdeltagarna får diplom också!

Åsa Öberg, kanonduktig klubbkompis från MBK, Camilla Johansson och Anders Sjöstrand, Södertälje BK, tillika SM-tävlande i lydnad har gjort ett jättefint jobb under helgen.

Vi har alla fått massor med bra tips från positiva, kunniga instruktörer. Jag och Hippie ska nu (bl a )träna 90-gradersvinklar - jädrar i min lilla låda   


Några bilder från gårdagskvällen

Raska gossar kånkar bord


Verandan utanför Bettan och Olles stuga förlängdes med Mias försäljningstält - voila!

Regn - who cares   

Regnet blev nog lite snopet för det drog ju iväg lagom till grillningen


Serious grilling   



Strålande väder i dag!

Vi tränade fram till ca 11 30 - sedan orkade varken hundarna eller vi mer....

Tittade på Camilla, som visade några elitlydnadsmoment med Offe - och såg hur klokt hon in i abslout minsta detalj tänker igenom sin träning - vilket självklart också ger ett kanonresultat (intresseklubben antecknade flitigt)


Så var det dags för Kristins smarriga smörgåstårtor - absoluta konstverk!


           

Efter käket vidtog prisutdelning - resultaten av tipspromenader, "sitta-fort" ,"rejset"och "hämta-flest-prylar"-tävlingarna las ihop.

Det var ett antal pristagare, jag minns faktiskt inte riktigt ordningen - väldigt duktiga var dom i alla fall!

Åsa och Fenja glänste stort i "hämta-flest-prylar", där kom Marianne och Hippies syster Exi 2:a - snyggt!

Hippie och jag fick bra placeringar men inte på "pallplats".

Efter avtackning av instruktörerna var det bara att "packa ihop och draga vidare".

Jag hann knappt hem så ramlade Janne, Pernilla och barnbarnen in och grattade på Mors Dag - tack för vacker stammad rosenbuske - i den var även Bettan och Olle inblandade!


Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att läsa ikapp DN och knapra lite på korsorden - vännerna ligger utspillda lite här och där - njuter av att vara hemma tror jag.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards