Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Britta Hammarström - 31 maj 2010 20:13

Sov 10 timmar i natt.....

Hasade mig upp vid 05 30-tiden, släppte ut och utfodrade damerna, varefter vi alla fyra föll i coma igen fram till 08 30.

Inte gjort många knop i dag.

Skogspromenad, plockade en liten bukett liljekonvaljer (som inte längre är fridlysta) - det är så ljuvligt att ha en sådan på köksbordet att stoppa näsan i.

Min brudbukett bestod enbart av liljekonvaljer  - för 45 år sedan, den 4 juni.


Har badat alla tre vännerna. Varmt och skönt, badet kunde ske på gräsmattan, det är så himla skönt att ha både varmt och kallt vatten i trädgårdsslangen.

Bad med schampo sker ca 3ggr/år - übrigens blir det bara avsköljning av tassar och magar - om inte någon av damerna ägnat sig år rullning i vidrigheter, men det sker ytterst sällan.

Ibland hinner jag inte hindra det, när någon av dem får den där speciella lutningen på halsen och kastar sig ner på marken....

Men gudarna vet vad det är de känner - jag sniffar noga över den som rullat sig, men i 9 fall av 10 känner jag inte ett smack - och jag har rätt bra luktsinne!

Det här med att bada hundar....

Verkar som om en del hundägare anser det vara en styggelse att bada hunden/arna - undrar varför? Självklart ska man inte gnugga fettet ur pälsen på dem i tid och otid, men 2-3 ggr/år förstör ingen päls.

Dessutom - hur äckligt är det inte att klappa en hund och sedan inte riktigt veta var man ska göra av handen, för att den luktar så illa...


Nä, nu är det dags att ta ett tag med Rapportören.

Åsså "frontlina" damerna.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards