Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Britta Hammarström - 1 maj 2010 17:59

..men så här i starten tycker jag inte att maj är så skön. Gick snabbt in och bytte till varmare brallor och väst under jackan, efter att ha varit i trädgården ett tag i morse.

Stina fortsätter att må bra, konfererade dock med den duktiga veterinären Anna Selin på Albano i går, eftersom Stina faktiskt visade att hon hade ont på morgonen, men det gick snabbt över. Ville ändå ha ett litet snack eftersom det är helg och så...

Fick en tid för återbesök den 19/5,som Anna sa "så har du tiden om det behövs, annars är det bara att avboka". Om eländet återkommer så får Stina cortison - och det är inget jag motsätter mig alls. Jag vet att många duckar så fort ordet cortison nämns, men ibland behövs det och ger goda resultat - men vi ska inte ta ut något i förskott......


Var bjuden på Valborgsmiddag på Helgö - gott och trevligt - och underhållning hade vi också - 3 collievalpar som röjde som galningar i köket. Till slut fick Bettan säga åt dem, gick inte att höra ett ord av vad någon sa   


I dag har vi varit på klubben och umgåtts lite med polarna.

När jag gick en vända på fältet innan vi åkte till MBK, såg jag massor, massor, massor av vinbergssnäckor - har aldrig sett så många på en gång - och alla verkade vara på väg åt samma håll?

Demonstrationståg? Årsmöte i Snigelklubben? Man undrar....







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards