Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Britta Hammarström - 24 maj 2010 21:09


...känner man sig som  

Men tiden räcker inte till! 

Nu är i alla fall den ena tidningen klar - bara lite finputs - den åker till "trycket" snarast. Sedan är det bara att kasta sig över nästa blaska. Tur att det går lite tid mellan numren   min högra handled har tagit rätt mycket stryk på sistone kan jag säga. Evigt knappande med musen,massor med  trädgårdsjobb, en dle bärande och kånkande...

Den måste nog få vila snart - passar bra med fredag-söndag på Gålö - hundträning är inte så ansträngande för en öm handled.

Kennel Fornborgens årliga och alltid så himla trevliga kennelläger bryter ut i helgen.


I går var jag och gratulerade 5-åringen Eli. Den hemska farmodern var ju i Lissma på kvällen när han verkligen fyllde sina 5 år - firades dock av  Bettan och Olle.

Man kan sätta ljus i glass också   

 


Eli fick ett Playmobil set med eldsprutande drake drake, riddare och prylar - alldeles kolossalt uppskattat!

   


I dag har jag fått mycket gjort. Ett par promenader, dammat, dammsugit, våttorkat diverse ställen där jag plötsligt upptäckte att behovet var stort - ni vet, ovanpå oljepannan texxempel.

Rensat ett par rabatter, bankat ner bambutjosan runt dem.

Jag förstår inte.....

Det blir aldrig så rakt och tjusigt som jag har tänkt mig   

    

..men det får duga.

Trädgårdstidningsfotografer - gör er icke besvär.....   


Resten av dagen och kvällen har ägnats åt tidingstillverkning.

Nu fåre´va´bra!  Nu vill jag ha en jättebalja med the´!



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards