Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Nu gick det på tok igen...

Av Britta Hammarström - 28 september 2010 22:34

..med min resa till Blekinge.

Skulle ha rest i morse, men så inträffade i går ett sjukdomsfall med ty åtföljande sjukhusvistelse i familjen - och det kändes helt fel att åka bort.

"Sjukläget" är dock under kontroll, men jag väntar ändå till nästa vecka.


Det var det.


Så till min egen skröplighet.

Sedan ett par veckor tillbaka har jag några mystiska utslag på höger arm - i början trodde jag att det var ett par myggbett, men de spred sig och kliar något ohemult! Man skulle kunna hämta stålborsten i garaget om ni förstå hur jag menar - aarrrgghh!!

Eländet sprider sig fortfarande, går att hålla någorlunda i schack med hydrocortisonsalva, men så fort den slutar att verka - KLIAR!!!

I morgon blir det besök hos dr Thomas, så får vi se om han kommer på något smart sätt att bli av med det här, verkligt irriterande, besväret.

Eksem? Svamp? Allergi? Skabb? Verkligen helkonstigt - bara på hö arm, ingen annanstans...aldrig råkat ut för tidigare..


Och så var det huset.

Tja, mandrom kände att här måste göras något!  Här har inte varit en hantverkare på flera dagar - nu får jag verkligen ta itu med någon uppsnyggning igen!

Det blev taket! Omläggning av...

Det projektet har jag liksom gått och sugit på ett bra tag, men skjutit undan.

Nu byter flera av mina grannar tak och because of that så kan det erbjudas ett mycket bra pris.

Taknissen for upp och inspekterade mitt tak och det var väl ungefär som väntat - ett antal defekta pannor, trasig och söndertorkad takpapp,läkt som bitvis håller på att vittra sönder, en för kort plåt vid skorstenen, vilket orsakar ett hål rakt in - därunder är en tom krypvind som tur är och jag har inte sett en tillstymmelse till fuktskada någonstans - ännu.....

Grannen mitt över har fuktskador har det visat sig....


Jaha, så det var bara att kolla offerten - fast pris - fattas bara annat! I offerten ingår : bort med gamla pannor, ny papp, ny läkt, fixning av eventuella rötskador, nya pannor, fixning och målning av plåtar runt skorsten och två takfönster och total uppstädning efteråt.

Det hela bryter ut i medio av oktober.


Nu satsar jag på att åka till Blekinge i början på nästa vecka - så nu kommer jag väl att bryta lårbenshalsen eller också pajar bilen, eller det blir översvämning i huset, eller.....



 
 
Anna

Anna

29 september 2010 11:28

Du och Lena får väl bilda klubb - värsta husfixarna!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Britta Hammarström

29 september 2010 18:46

Precis! Vem behöver "arga snickaren" eller "äntligen hemma" :0)
Men efter taket - stopp och belägg!

 
Ingen bild

Marianne Kvist

29 september 2010 11:28

Hej! Det där med Blekingeresan har det tydligen gått troll i. Hoppas det går vägen den här gången. Detta med klådan, jag säger bara det, att jag skulle vara jäkligt glad om jag bara hade klåda på ena armen ;)

Britta Hammarström

29 september 2010 18:44

Tycker att du ska prata med någon medicinman om det, du har ju dragit länge med "kli".
Har du torr hud så be om Canoderm att smörja med och så en liten Atarax-tablett till kvällen (helt ofarlig), så ska du se på rackarn´:0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards