Alla inlägg den 19 september 2010

Av Britta Hammarström - 19 september 2010 17:42

...och gått och gått och.......

Rätt länge har jag funderat på att ta upp viltspårandet igen. Tävlade ju lite med Clara Cluck  way back och har lagt några spår åt Stina och Bitte, för 2-3 år sedsn, men så blev det så mycket annat..


Nu anmälde jag emellertid Hippie till en viltspårkurs - misstänkte att hon skulle tycka det var kul - och OM

hon gjorde   


Vi var i Jakobsbergs-trakten, i skogarna runt Järvafältet (där var rätt många andra också, hundarna var dock jätteduktiga och grejade störningarna fint, trots att de är riktiga färskingar i det här gamet).


Alfons´matte Sofia, erbjöd sig vänligt att plåta när jag gick med Hippie - tack för det, jättegulligt!

Hippie har inte gått ett spår sedan hon var 5-6 månader och definitivt inget blodspår. Hon fann sig lugnt i att bli påselad och var väldigt fokuserad på de jättespännande dofterna från spåret, en bit in i skogen.



Satt fint och väntade medan matte kollade upp "skottplatsen"

   


Tog spåret och tuffade på i lagom takt. Gjorde ett par avbrott, men tog upp spåret jättebra igen och så...


YESSS! Den här är MIN!

    



Och BARA min!

Vi lekte med skånken, Hippie fick vinna den flera gånger - så bytte vi mot korv.



Här tuffar irländska terriern Duffy på i spåret, inga problem!


Trofé!!!!!!

För mattes sinnesfrids skull kan jag tillägga att Duffy har jättefina öron - blev  bara lite "flax" när hon

fixade med skånken.

   



Taggad terrier! Lille cairnterriern Clintan  jobbar på.

 


Kolla minen!

      


Trevlige engelske staffordshire bullterriern Alfons i full fart.

 


Min, min, min!!

      



Rara goldentiken Ronja är den som gått flest spår, väntar nu på anlagsprov. Ronja var den enda hund jag inte fck

några "actionbilder" på - men här har hon en liten pratstund med husse.

  

Tack "fröken" Marita och alla kurskompisar för en jättetrevlig dag i härligt höstväder.Ser fram emot nästa söndag!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards