Alla inlägg den 11 september 2010

Av Britta Hammarström - 11 september 2010 18:52

...lägga sig lite, men huj vilken intensiv vecka det har varit.


När "oljeaffären" var avklarad ringde installationsfirman och meddelade att de kunde komma i morgon ( d v s i torsdags) och börja installera pannan - hurra!

Två raska gossar kom och började med att lägga plattor på framsidan av huset, för att ställa utedelen på.

Så här ser den ut - inte alltför påträngande - faktiskt rätt diskret. Har nu också inköpt en buske som ska planteras en bit framför - liiite kan man camouflera den i alla fall    

  


Själva pannan ser ut så här - d v s nu har den även fått en stilig vit framsida


 


Och så var det detta projekt....

Snälle kompisen Lasse dök upp och skottade ner resten av jorden.

Sedan skulle jag jämna till....

Och gusigförbarme så mycket sten där var! Jag krattade och plockade och krattade och plockade - i timmar!!

En hel del fyllningsmassa hade ju kommit fram vid grävningen och i den fanns det sten kan jag säga !

Nåja, till slut blev det rätt slätt och stenfritt - dags att lägga på lite jord - sagt och jordat.

   


På med gräsfrö och så lite torv och jord överst - och så vattna.



Fredag eftermiddag var pannan igång - halleluja! Jag skulle kunna ta en riktigt lång och varm dusch på kvällen!

"Jag ska komma och säkra upp lite mer när vi kopplar in utedelen, men det räcker nog som det är " sa den ene raske gossen.

Men.... hur blev det nu då?

Pannan var helt död.....

Säkringen hade löst ut.....

Ringde "den raske kopplaren" som lät lite snopen, men lovade komma och fixa det hela.

Så 19 30 på fredagskvällen hängde han i mitt proppskåp ock kopplade och stod i. Frid och fröjd! Pannan gick som smort och vattentemperaturen steg. "Den raske kopplaren" tyckte att han varit lite klantig.....

Jag fick min ljuvliga dusch.


I dag lördag var det medlemsdag på MBK. En trevlig tillställning, med lotteri, tipspromenad, försäljning av kosmetika (!) gratis hundfotografering, gratis fika.

Också  en "hunddamm" -  massor av prylar låg utspridda på ett stort område på en av appellplanerna och en hund i taget fick springa ut och hämta en pryl, som de fick behålla.

Bitte och Stina (som de små födgenier de är) hämtade varsitt tuggben och Hippie hämtade in ett koppel.

Du kunde prova "känner du din hund"? Fylla i ett formulär med frågor och så gjordes lite tester och så fick man se om resultatet stämde med papperet. Jag hann tyvärr aldrig göra det.

Ungdomarna visade lite lydnadsmoment, freestyle och agility.

Så var det grilltajm - man medförde egen korv, men dricka bjöds på av Stockmos - tackar! Den årliga utmaningen  - Mälarö Hundungdom mot Mälarö BK - slutade i år med seger för ungdomarna. Vi får ta dom nästa år   


Åkte hem och lastade ur planteringsjord och buske, som jag köpt innan medlemsdagen bröt ut.

Vännerna la sig i trädgården och såg ut att trivas med det.

Fortsatte att plocka ur bilen, vann  bl a lite småprylar på lotteriet, dammsög den sedan lite så där på trekvart. Eli hade rätt mycket sand i stövlarna i onsdags om vi säger så   


Plockade i tvättmaskinen och satte på den...nähääää...vad i.....

Ingen säkring hade löst ut, kontakten satt i väggen, provade torkskåpet....nähääää....mutter, mutter...

Alltså har " den raske kopplaren" lyckats koppla bort tvättmaskin och torkskåp  på nåt jädrans vänster  .

Har ringt och lämnat meddelande på hans mobil - undrar om han kommer ålande på rygg den här gången   


I morgon tävlar jag rallylydnad med Bitte - ska bli spännande att se hur vi grejar fortsättningsklassen - det blir nog inga höga poäng.....


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards