Alla inlägg den 29 september 2010

Av Britta Hammarström - 29 september 2010 18:55

Kommen icke nära mig, ty jag är smittad av den fördärvliga PESTEN!   


Fast inte riktigt.....


Dr Thomas lutar nog åt att mandrom har ett gäng hurtiga och glatt jobbande staphylococcer på högerarmen.

(visst kan man skriva stafylokocker ,men som gammal läkarsekretär har man en viss faiblesse för "riktiga" benämningar - fint ska det vara )   

Litet sår, insektsbett kanske...man kliar, det blir infekterat och de små kräken frodas. Man kliar igen och sprider coccerna.

Blir till att behandla med Fucidinkräm ett tag framöver - funkar inte det så får man pilla i sig en Heracillinkur - men där är vi inte än.

Annars en lugn dag. Fick hoppa över sökträningen i dag - jestanes, åker jag bort på måndag så blir det ingen dylik nästa vecka heller. Men sedan får det banne mig bli ordning   


I morgon bitti ska jag lägga blodspår åt både Hippie och Bitte, de får ligga till eftermiddagen. Stina får göra ett lattjolajban-uppletande, då blir hon såååå glad!

Tar nog en tur till klubben också  och kör lite rallylydnad med småfolket och inkallningar samt nedlägganden med Hippie. Vi jobbar på tempot - backar i träningen, blir i stort sett "valpträning".











Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards