Alla inlägg den 17 september 2010

Av Britta Hammarström - 17 september 2010 17:01

...är i full gång.

Man "vintrar" trädgården en bit i taget, så mycket man orkar varje gång. Krukorna åker in i blomsterrummet, en efter en, nu är bara olivträdat och två krukor med gräs kvar. Man rensar lite här, rensar lite där, plockar in de sista tomaterna att mogna inomhus. Hittade minsann ett par jättefina gurkor i landet  

Bettan och Olle kom förbi och hjälpte mig att lyfta in det tunga trädgårdsbordet, undrar verkligen vilken träsort det är - väger ton!

Vi fikade och smackade i oss wienerbröd från Pallas kondis i Vällingby - besökte metropolen Vällingby som hastigast i dag och köpte födelsedagspresent till Lisa, som fyller 14 den 27.9

Kände mig som vanligt som "kusinen från landet", jag passar bara inte i någon som helst stadsmiljö. Även om jag inte precis åker in i "hundkläder" utan tar på mig rena och "normala" kläder - näää, jag bara gör det jag måste, kvickt som attan och vill bara hem till Ekerö igen.


Innan jag åkte var det promenad runt gärdena. Nu är det i stort sett slut på blåbären i skogen, svampen tryter väl snart den också - men vännerna har annat godis på gång, godis som räcker långt in på vintern - hagtornsbären börjar mogna!

(varning för telefonbilder  )

       

Hasselnötterna börjar få lite färg, vi har ju tyvärr inte så mycket ekorrar här, någon enstaka bara, så jag brukar kunna plocka en skål nötter - gott!


Apropos ekorrar - man blir ju själv lite av en korre på hösten. Någon urinstinkt säger att man ska "samla i ladorna".

Nu har jag ju inte så mycket lada att prata om, skjulet i trädgården fylls av gräsklippare, krattor, spadar och lite annat.

Men man gör små försök i alla fall..

Äppelgelé, lite tomater och svamp, svamp, svamp...

Skulle just rensa den här omgången när Bettan och Olle kom - skickade den raskt vidare till Helgö (orensad)  


    

Märkligt väder vi har. Ett par timmar är det strålande sol, varmt, gosigt, och så - på några minuter - blir det becksvart och regnet vräääker ner!

Tänkte ta en prommis med tjejerna när B. och O. åkte men det var det inte tal om - öööös!

Och nu, när jag tramsat lite i bloggen, har regnet dragit förbi och en lågt stående sol tittar fram igen. Så här har det hållit på hela veckan.

Bäst att ta en tur innan nästa störtregn kommer...




Av Britta Hammarström - 17 september 2010 09:56

Jag sänder gärna awarden vidare, till:


http://collievaenner.blogspot.com/


http://www.freewebs.com/stubbochsvans


http://www.bloglovin.com/m/aHR0cCUzQSUyRiUyRmNvbGxpZXBvamtlbi5ibG9nZy5zZQ==


http://superninja.bloggagratis.se/


http://sagogarden.bloggagratis.se/


Som - om ni vill - kan skriva sju saker om er själva och skicka awarden vidare










 

 

 

 

Vi

Vill gärna skicka awarden vidare till

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards