Alla inlägg den 16 september 2010

Av Britta Hammarström - 16 september 2010 21:49

...klätt upp sig i kjol (vilket mandrom inte använder annat än under vapenhot - ELLER om bloggen fått en award   ),

silkig topp och bling-bling!

Måste ju vara rätt klädd för att skriva

DE SJU DÖDSSYNDERNA.....


Eller....nä...nu blev det fel.....


Jag skulle ju bara skriva 7 saker om mig själv...


1. Älskar över allt på jorden mina barn, svärson, svärdotter, barnbarn och mina hundar   


2.  Pratar mycket....


3. Är närsynt, börjar på ålderns höst bli långsynt, men är ändå närsynt i vissa sammanhang...


4. Är morgonpigg. Maken var väääldigt morgontrött - när jag kastade undan täcket vid 05 30-tiden och hojtade "YESS - en ny härlig dag" gjorde han omedelbart sin oefterhärmliga imitation av en kåldolme, rullade in sig i sitt täcke och bara låg där och sov vidare.


5. Börjar omedelbart gråta under sentimentala filmer om djur och barn, snörvlar och gråter hejdlöst vid skolavslutningar och andra officiella tillställningar, där det talas vänligt  och viftas med flaggor.


6. Är rätt nojig när det gäller städning - d v s gillar inte att se bollar av hundhår studsa runt på golven, eller skitigt 

köksgolv.Det ska vara hundhårsfritt i mesta möjliga mån - men hundarna får vara överallt - no restrictions!


7. Jag läser väldigt mycket - älskar verkligen att läsa - hnner dock oftast bara några få sidor varje kväll, sedan kommer  John Blund och strör sömnsand i mina ögon.



Och så ska jag skicka awarden vidare....

Måste kolla lite i morgon hur man gör...



Av Britta Hammarström - 16 september 2010 21:41

Oxbergsbloggen har fått en award!!!

Tack snälla Irene - undrar om Huliganen har nåt´ med det hela att göra - jag menar, här finns ju tre snygga brudar......

Vet inte ens om jag kopierat rätt - alltså bloggen har fått EN award, inte två!!!


Vet inte ens om jag kopierat rätt -

 

 

 

 

Och

 

 

 

 

 

 

 

 

och så ska man d¨å

Av Britta Hammarström - 16 september 2010 10:14

 I går var Bitte och jag bjudna på lunch hos Britta och Bitte-dotter Ida i Järfälla.

Alltid lika trevligt att träffas.


Men snälla Bitte! Här har din matte skrutit om att inte ha hundar som stjäl mat!!!

"Öh du matte, detta är ingen köksbänk och jag stjäl inte, kollar bara lite.., inte kan jag hjälpa att Britta ställt osten så nära kanten och att min tunga råkade nudda den - vaaa"

 


"ja, kära barn, visst minns jag att du fick den här fällen med dig när du lämnade barndomshemmet"

 

" Den är faktiskt väldigt mjuk och skön"

 


Ni står jättefint brudar, men Bitte, du skymmer ida lite....


"Ok, ere´bra så här då"??   Nja, du ska titta framåt Bitte...


"Äsch, nu blir jag lite generad"  Kom igen Ida, titta bara framåt en liten stund, du gjorde det kanonbra nyss.



Sådärja - gullhönor   

          

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards