Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Tro´t eller ej..

Av Britta Hammarström - 26 juni 2009 10:30

..men jag bloggar nu från min sprillans nya laptop :)


Men det blev många turer innan det blev klart.

"Lackade ur" (som ungdomarna säger) på Telias kundtjänst i går, kollade var närmaste Teliabutik fanns - Vällingby - splendid!'

Ringde och kollade att den dator jag ville ha fanns - ett ex. fanns!

Susade iväg till Vällingby och upptäckte att den 5-6 åriga ombyggnationen av V-by centrum i stort sett är klar - kanonfint är det.

Inte ofta jag åker till dylika köpmetropoler, men jag åker hellre till V-by än in till Hufvudstaden.

Vänlig gosse i Teliabutiken annullerade hela mitt mobila bredbandpaket med kundtjänst och lade upp ett nytt.

Fick alla nödiga handlingar och laptop och vandrade iväg - nöjd!

Visserligen fick jag slanta av ett par hundringar i butiken (billigare att handla via nätet) men kände att det kunde jag stå ut med.

Kunde väl ha köpt paketet direkt från butik i stället för att hamna i långbänk hos kundtjänst - men det skall ju vara så enkelt och snabbt att
handla på nätet :)

De saker jag tidigáre handlat via nätet har också kommit prompt - men det har ibte varit från Telia:)

Hemma blev det diverse pyssel och ärenden, promenad m m.

På kvällen packades nyförvärvet upp, jag startade den och gjorde alla installationer (enligt instruktioner). Allt fungerade fint - men! Tji Internetuppkoppling.

Kollade med Telia, inga problem där, allt var in ordnung. Återstod att ringa HP-supporten, som givetvis hade stängt för dagen.


I morse hängde jag på låset, ringde supporten och hamnade hos världens raraste IT-tekniker.

Vi slet i en timme (!) för att lösa upp buggen i systemet - och si! Det gick!

Teknikern hade inte använt precis min dator så han fick susa iväg och leta upp en likadan, annars blev det ju lite som att famla i blindo.


Så nu gott folk, är mandrom utrustad med fungerande laptop och mobilt bredband :)


Dags att ta en promenad med vännerna innan det blir för varmt.

 
 
Anna

Anna

26 juni 2009 16:55

Då ser vi fram emot lite norrlandsbloggande fram över med andra ord! Har också mobilt bredband, toppenbra :) Det är ju bara att man är sjukt internetberoende - borde kanske läggas in för avgiftning ;)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Marianne, Fia o Exi

26 juni 2009 16:56

Grattis! Man blir liksom lite friare med lapptop o mobilt bredband. Vi ses o hörs /Marianne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards