Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Britta Hammarström - 15 juni 2009 18:16

Vi tog en liten tur på fältet och plötsligt! Kom solen :0) Underbart!


Och visst träffade vi på mamma rå.

Hippie såg henne först men intresserade sig mer för ett grässtrå - så fick Bitte syn på henne..

 


Näää, gräset är mer intressant.....


Undrar var ditt lilla barn är? Ligger kanske vid dina fossingar..

Hej då, mamma rå!


Av Britta Hammarström - 15 juni 2009 16:37

..har det regnat här lördag-söndag!

I dag är det - lo and behold - uppehåll, men fortfarande hänger tunga moln på firmamentet och lite dugg har det allt kommit.

Tycker mig ana några ljusare stråk mellan molnsjoken och det blåser - kanske eländet är på väg bort?


Lång härlig skogspromenad, och en liten "skojsan-träning" med Bitte inför morgondagens tävling på Vällingby BK.

Planerat midsommaraftonen som firas ihop med "gamla säkra gänget". I år är vi hos vännerna  Ulla och Lasse, vi tre fixar mat och dryck.

Så bekvämt att bara behöva gå 50 meter längs fältet för att komma hem.


När jag var ute och "korvtränade" med Bitte såg jag att hon tittade intresserat uppåt fältet - och vad ser jag?

Jo, mamma rådjur och hennes pyttelilla kid ca 30 meter bort.

De stod där helt stilla och vi tittade på varandra en lång stund.

"Visst är dom för fina" sa jag till Bitte och hon nickade och höll med, icke ett steg tog hon i den riktningen, bara stod där och tittade lugnt på mor och barn.

När jag fortsatte träningen med Bitte, klev mamma rå iväg, hon och kidet försvann  in i höga gräset.

Det var nog den damen som jag tyckte var rund om magen i våras :0)

Kidet kan inte vara många dagar gammalt - så litet!

Undrar hur dom har haft det under syndafloden?

Men det finns gott om väldigt täta stora träd runt fälten.


Ägnade mig sedan åt lite trädgårdspyssel och såg då mamma rå igen - hann in och hämta kameran - kidet var inte med denna gång, låg väl och tryckte ute på fältet någonstans.

Jag får ta med mig kameran om vi tar en runda på fältet, vi kanske träffar på den lilla familjen...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards